Chevolvo Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Converteren er skrudd fra motorsiden av svinghjulet. Ta av dekselet under motoren slik at du når dem. Etter at du har løsnet alle skruene kan den sitte nokså fast på tappen i midten av veiva men er bare å bryte litt Siter 83 Volvo 760 Langtidsprosjekt som skal godkjennes med chevy V8 Tråd 86 Bmw 320 E30 Bruksbilen 83 Volvo 240 Vinterbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet August 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 hvilket deksel er det du nevner her? sitter det mellom sving hjulet og bunn panna på motorn? får vel ta en titt i morra har ikke så mye lys i garasjen at det gjør no så da jeg tok ut girkassa så jeg ikke hva som var der. får snart montert slike lys dem bruker på bensinstasjoner oppunder taket da blir det nokk litt bedre. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Det dekselet han snakker om er det som er skrudd opp under bunnpanna. En halvmåne. :) Det er fire skruer som holder converteren til plata som den står mot, satt 90 grader mellom hverandre. Om du stikker hånden opp mellom motor og den platen som starteren går mot så kjenner du dem. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet August 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 men er det noen som har noen meninger om hvordan jeg får ut den skruen som er vist på turboen på forige side? Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbhovl Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 må vell bytte svinghjul også om du skal fra Automat til manuell Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 men er det noen som har noen meninger om hvordan jeg får ut den skruen som er vist på turboen på forige side? skrue? er ikke det gjengetappen til eksos-flensen a? som skal ha en mutter på seg? Ligner også litt på en styretapp... så skal vel kunne få av anlegget ved å bare trekke det bakover Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet August 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 gjenge tappen er brukket av så jeg lurer på ossen jeg på best mulig måte får den ut Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 gjenge tappen er brukket av så jeg lurer på ossen jeg på best mulig måte får den ut rikelig med crc/wd-40, og ei grov og fin Wicegrip-tang, da kan du klare å skru hele dritten ut.... bare viktig med skikkelig verktøy. Du burde dog klare å ta av eksos-anlegget uten å "måtte" ta ut denne gjengetappen...selve flens-kransen på downpipe'n burde væremulig å bare kakke lett av med en hammer og skrutrekker/meisel. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet August 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 downpipen er borte så er bare den skruen igjen der. er bare litt frustrerende at jeg ikke har fått den ut enda :P Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg