Gå til innhold

Girkassebytte Audi S4

Ranger emnet


_Kenneth_

Anbefalte innlegg

Hei, S4'en min har i dag automat, noe jeg ikke synes noe om egentlig.. Jeg har fått tilbud om å bytte denne mot en fra en 200 20V 4x4, da min også er en 20V 2,2 turbo, skal vel denne passe rett på går jeg ut i fra.. Eller..??

 

I tilleg til kasse trenger jeg jo nye pedaler, clutchsystem, svinghjul og sikkert et eller annet til.. Er det noen som har gjort dette før og kan komme med tips og råd..?? Gjerne på hva jeg må ha, og fra hvilke biler dette kan hentes fra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er endel jobb.

Du trenger: bakdiff, mellomaksel, svinghjul og clutch, giroverføringer og spakstell, pedalsett clutchpumpe (master og slave) så må du muligens ha ny hovedbremsesylinder. I tilegg så må du koble om en ledning slik at du får start på den siden hjernen ikke får signal om at den står i park.

 

Du kan ikke bruke den girkassa du har fått tilbud om da den har en annen inngående aksel. Den ene er opplagret i veiva men den andre er opplagret i svinghjulet, dvs forskjellig lengde og tykkelse.

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår