cuts Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Jeg skal instalere mitt første stereoanlegg ever i bil og trenger litt hjelp - Der cdspilere sitter er det jo enormt trangt, hva kan man gjøre for og få best mulig arbeidsplass der?` - Hvordan trekker jeg ledninger, altså hvordan får jeg ledningene fra frontdøra, og høytaler i hattehylle til og komme bak cdspileren`? Hvor kan jeg legge kabelene fra bagasjerommet? Vil jo ikke at di skal ligge synlig over gulvet Håper på mange svar da dette var grusomt innvikla greier Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thagoo Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 du legger kablene under plastdekselet ved dørstokkene eller hva man kaller det. press ned og bøy ut så løsner de, også skrur du av noen plast deksler nede på dash bordet. hva skal du med arbeidsrom rundt spilleren, ledningene er jo lange nok til at du kan dra ut spilleren og koble utenfor.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 TDK Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 jeg la kablene fra spilleren, bak hanskerommet og videre under dekslet ved døren.. så under baksetene og opp bak i bagasjerommet.. ingenting vises.. golf 3 er en genial bil å legge kabler i:D Siter - Audi 90 2.3 - Golf 3 1.9 TDK(X) - Volvo 244 1.9 DL(X) - Volvo 240 2.3 GLE(X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cuts Skrevet August 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 du legger kablene under plastdekselet ved dørstokkene eller hva man kaller det. press ned og bøy ut så løsner de, også skrur du av noen plast deksler nede på dash bordet. hva skal du med arbeidsrom rundt spilleren, ledningene er jo lange nok til at du kan dra ut spilleren og koble utenfor.. Det som er problemet: det sto en gammel blaupunkt spiller i bilen, og skulle idag skifte denne med en pioneer 6800. Det låg jo allerede kabler til den blaupunkt spilleren, ISO var på en måte delt i 2, så jeg stappa di to svarte greiene inn i en samler ting som følgte med pioneer spillere, så jeg tror jeg har dobbelt opp med kabler akkuratt nå. Det er s mye ldninger bak at jeg måtte stresse som en gal for å få presset pioneer spilleren inn i hullet. Jeg kan vell ikke bare røske ut alt heller?! DA kan jeg vell risikere å aldri få lyd igjen med mine egenskaper. et nytt spm, hver gang jeg tar ut nøkkelen forsvinner alle insitillingene jeg har gjort, dette fikser jeg vell med remote kabelen, men hvor skal den kobles hen? Fra spiller til____________? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RedLightning Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Det med at innstillingene forsvinner hver gang, fikser du ved å bytte om den røde og den gule ledningen bak cdspilleren (hvis jeg ikke tar helt feil) Siter Vw golf3, 98 modell - prosjekt Vw golf2, 89 modell - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pretender Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Det med at innstillingene forsvinner hver gang, fikser du ved å bytte om den røde og den gule ledningen bak cdspilleren (hvis jeg ikke tar helt feil) Det er riktig... Vet av erfaring... Siter Eier av: Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006 Golf 1,9 TDI 4Motion 2005 X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995 X Golf 1,9 GTD 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gesel Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 I de fleste biler må vel gul på rød og rød på gul for å få memory'en til å funke tror jeg :) Siter Kjører tysker med turbo og drag på alle fire. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pretender Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 I de fleste biler må vel gul på rød og rød på gul for å få memory'en til å funke tror jeg :) Det er hvertfall sån på VW og AUDI... Siter Eier av: Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006 Golf 1,9 TDI 4Motion 2005 X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995 X Golf 1,9 GTD 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gesel Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Veit at det er sånn med en del Opel's også, men nok OT :) Siter Kjører tysker med turbo og drag på alle fire. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doffen23 Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Kopler sammen rød og gul fra spillern jeg på strøm ledningen fra batteriet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doser_86 Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Heisann. Dette med memory er noe jeg alltid roter med, men mener sterkt at den gule skal til tenninga di, og den røde er for memory og skal direkte på 12v. Om du vil, kan du koble rød og gul sammen direkte på 12v, men da må du huske å skru av spilleren manuelt når du forlater bilen. Anngående dårlig plass til ledninger bak spiller så kan du ta ut bryterne til varmeapparatet så lenge, da kommer du godt til og bak der er det god plass til masse ledninger! Dekselet forran er bare klipsett fast, bare vippe ut med skrujern. resten sitter bare i noen skruer. kjempe lett! Om du skal ha en ekstra forsterker i bilen til stereoannlegget, så pass på å ikke legg strømkabler og signalkabler i sammen da dette ofte lager støy. (den kjente turbolyden). Annbefaler da å legge signalkabel i midten av bilen, og strømkabler langs sidene. Lykke til! Mvh Siter 2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil) 2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn) 2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt) 1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt) 1986 Audi 100 2.2l (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xGrape Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Annbefaler da å legge signalkabel i midten av bilen, og strømkabler langs sidene. Eller enda enklere: signalkabel på ene sida, og strøm på andre:) Siter Volkswagen Golf IV 1.6 16V Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doser_86 Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Eller enda enklere: signalkabel på ene sida, og strøm på andre:) Nå går det kabler som leder strøm på begge sider av bilen min. Så jeg la i midten for å være helt sikker. Siter 2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil) 2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn) 2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt) 1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt) 1986 Audi 100 2.2l (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Jeg var bombesikker på at jeg hadde fått turbo her om dagen.. :D Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Jeg var bombesikker på at jeg hadde fått turbo her om dagen.. :D Det var nok bare en innbillelse :iconsm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg