Gå til innhold

Mitt lille wannabe prosjekt. (til salgs send pm)

Ranger emnet


turbo240

Anbefalte innlegg

Ønska meg så jævilg dataspurt :/

 

masse styr og legge opp til det??

 

noen som gidde og forklare litt om det? takk :)

 

 

Om du kjøper helt nytt, er det ikke no problem å legge opp.... Fleste sprut kommer med flying leed el nett. Da er alle ledningene ferdig satt opp på kontaktstykket til hjernen. Ekstra lange ledninger, så det er bare å plasere alt hvor du vil ha det, og klippe og knipse på kontaktstykkene til de respektive komponenter, givere, dyser etc etc.

Du trenger en trigger. Der kan du velge flere alternativer.... Veldig avhengig av hvilket sprut du velger.... Enkleste er å bruke org volvo 60-2 svinhjul og org giver.... Da kan du ikke kjøre sekvensielt, men funker greit fordet! (gamle sprut hadde ofte ikke mulighet for sekvensielt uansett) Skal du dran helt ut, må du ha et trigger system med en som forteller hvor veiva er, og en som forteller hvem som er syl nr.1 (såkalt synk puls) Først da kan du kjøre sekvensielt... Dette gjøres på forskjellige måter alt etter hvilket sprut du velger.

Tennings annlegget varierer også fra sprut til sprut... selv om det er mye likt. Finnes noen med innebygde coiler (electromotive tec2). kan bruke fordeler, to doble coiler, 4 løse coiler. (enkelt sagt)

Så kommer oppstart, justering og mapping.... Om man har masse pågangsmot, intresse og ikke minst litt bakgrunns teori, så er det ikke noe problem for hvemsomhelst å få dette opp og gå! Men er også mange som selger, monterer og mapper desse sprutete for deg.... (vi f.eks) :D

 

Lykke til... Bra prosjekt dette... fin bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 210
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

2381330_16_full.jpg

 

 

Sorry bilde-quote!

Men jeg måtte nesten spørre om den arbeidsstillinga ikke er litt lei for ryggen?:p

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg jobber med saken jeg også... Skrudd prosjekt i ca 2 år nå, blir hele denne vinteren også siden jeg må bytte bakskjerm, framskjermer og lakkere...

Er det innspruthjerne eller tenningshjerne du trenger?

Har blitt endel bedre den volvon din etter at du satte kloa i den...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg jobber med saken jeg også... Skrudd prosjekt i ca 2 år nå, blir hele denne vinteren også siden jeg må bytte bakskjerm, framskjermer og lakkere...

Er det innspruthjerne eller tenningshjerne du trenger?

Har blitt endel bedre den volvon din etter at du satte kloa i den...

 

Morro med volvo prosjekt :) altid nåke og gjør..så lenge penga strekke til iverfall..

 

lure litt på om neste prosjekt ska bli ascona b med 230ft/fk motor :)

 

innspurthjerne.. men har fått vinter bil så hasta ikkje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår