Gå til innhold

Intercooler på Bluebird Turbo?


gakken

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har tenkt litt på å ettermontere intercooler på min orginale Turbo SR. Egentlig ikke for å få mere effekt...men bare for å ha det.. hehe.. kanskje det sparer litt på motoren.. og muligens minker drivstoff forbruket litt? Noen som har erfaring med det, om de får ned forbruket litt.

 

Og evnt. hvilken cooler jeg skal bruke, tenkte å få tak i en brukt en fra en annen bil, billig.. og med luft ut og inn på samme side på cooleren når jeg har sett ut en plassering av rør og sånn. Har tenkt å bruke rette rør og kjøpe bend av silikonslanger og bruke, for å gjøre det enklest mulig.

 

Noen som har erfaringer, med tanke på hva slags cooler osv, og om man får ned drivstofforbruket litt. Tenkte å gjøre det så billig som mulig, for tror kanskje coolere fra 200sx som jeg veit flere bruker kanskje er litt stive i pris?

 

Tips tas i mot med takk fra de som har gjort dette før.

 

Har lest i gamle poster her på forumet, men har egentlig ingen eksakte svar på mine spørsmål.

 

Mvh. Stephan.

- '00 Toyota HiLux 2,4TD SR5

x '97 VW Caddy 1,9D

x '93 Subaru Legacy Turbo

x '95 Subaru Impreza GT

x '89 Nissan Laurel 2,8DLX

x '87 Nissan Bluebird Turbo SR (Vrak) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har org Intercooler fra 200sx S14 liggende hvis det skulle være interessant...

 

En IC vil ihvertfall ikke skade motor, heller bedre effekten og levetiden på motoren... Jo kjøligere luften er som blir trukket inn i motor jo mer yter den...

-BMW E36 M3, 1993

-Mazda RX-7 FD, 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 87 Bluebird Turbo me intercooler for masse år siden.

De e nokka som virkelig annbefales å montere på..

Me intercooler og fjerna overtrykksventil på innsuget så kan du kjøre me

1,1 bar i turbotrykk uten noen andre modifiksjoner!! De e prøvd..

Å æ kan love dæ at den blir å gå "litt" bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars topppakining og råder når du kjører med så høyt trykk på bluebirden :P Påenget er ikke å skru opp trykket så veldig og få så mye gamp egentlig.. Er begrenset hva en stakkars gammal bluebird tåler også. Skal se hva jeg får tak i av billig intercooler.. så får jeg se om jeg får satt på.

- '00 Toyota HiLux 2,4TD SR5

x '97 VW Caddy 1,9D

x '93 Subaru Legacy Turbo

x '95 Subaru Impreza GT

x '89 Nissan Laurel 2,8DLX

x '87 Nissan Bluebird Turbo SR (Vrak) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars topppakining og råder når du kjører med så høyt trykk på bluebirden :P Påenget er ikke å skru opp trykket så veldig og få så mye gamp egentlig.. Er begrenset hva en stakkars gammal bluebird tåler også. Skal se hva jeg får tak i av billig intercooler.. så får jeg se om jeg får satt på.

 

Tja. Hadde aldri noe problem me topp-pakning eller råder på min Bluebird..

Eneste æ va litt plaga me va at ventil tetningan ikke holdt sæ fast..

Ang beninforbruk som spørsmålet ditt va.. Så kunne den bruke helt ned i 0,7 eller 2 liter/mil.. men de e de jo gassfoten som bestemmer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om ventiltetningene på bilen min er gåene.. for den bruker litt olje, og ryker litt når jeg tarter opp.. Har tenkt litt på turboen, har tatt opp og kjent på slarken.. men var ikke mye egentlig.. så vidt jeg hørte et lite klikk når jeg

dro akslingen ut og inn. Ingen ulyder heller.

 

0,7 tror jeg er veldig pen langkjøring tror jeg. Min går på orginalt trykk nå....og er så orginal dem kan bli egentlig, og jeg har målt den til 1,09 en gang og 1,4 en gang.. så er klart du justerer det sjøl.

- '00 Toyota HiLux 2,4TD SR5

x '97 VW Caddy 1,9D

x '93 Subaru Legacy Turbo

x '95 Subaru Impreza GT

x '89 Nissan Laurel 2,8DLX

x '87 Nissan Bluebird Turbo SR (Vrak) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår