v6quattro Skrevet Juli 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2003 Vurderer og skifte bil, men klarer ikke helt og bli enig med meg selv om jeg skal ha automat eller manuell. En ting er iallefall sikkert at det blir mer en 4 sylindre. helst uten propell. V6 eller v8 quattro. Tingen er at jeg liker og nappe llitt i stikka iblant. ingeting er som å legge in 3. gear og flate pedalen for deretter og få en orgasmisk 6`er lyd. Tror egentlig jeg bli mest fornøyd med manuell. Har dere noen formeninger ? Bilene de er snakk om er S4 typ 99 og S6.:rolleyes: :D Siter A4 Avant 2,6 Quattro ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juli 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2003 manuell. Invalidgir er drit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v6quattro Skrevet Juli 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2003 Kan du fortelle meg hvorfor du kun får Rs6 med automat da ?? vil dette si at Rs6 er en invalide bil ?? Siter A4 Avant 2,6 Quattro ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet Juli 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2003 Originally posted by v6quattro Kan du fortelle meg hvorfor du kun får Rs6 med automat da ?? vil dette si at Rs6 er en invalide bil ?? God automatkasse er ofte like så greit som manuelt gir.. Spørs helt på hvor gammel bilen er, og hvor godt integrert kassa er med hjernen i bilen (som f.eks. å holde gir rundt sving og sånt, som jeg har hørt noen audier fikser bra). halvveis offtopic: Har kjørt bilen til mor endel, en mondeo Ghia luxus med V6.. er automat i den, men det går faktisk fint.. motoren er så kraftig at en egentlig ikke savner de hestene en mister på å ha invalideaggregat.. men er bra kjipt når en har lyst til å gire fra 5. til 3. og tømme giret forbi en slask... ;) Dog, kickdown holder forsåvidt sånn sett.. når automatkassa girer på 6800 i sportmodus så kan en vel ikke klage :D Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juli 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2003 Originally posted by v6quattro Kan du fortelle meg hvorfor du kun får Rs6 med automat da ?? vil dette si at Rs6 er en invalide bil ?? Fordi Audi er bil for gamle kontorrotter som mangler litt spenning i hverdagen men ikke takler å sitte i en ekte sportsbil. ;) :D:D:D ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v6quattro Skrevet Juli 28, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2003 :o Det finnes to typer sportsbiler. RRRRRRRR !!!! Og raffinerte sportsbiler med dynamisk kjøreglede. Førtsnemte er Evo subaru. supra integra. osv. Ingen av disse bilene kan tilfredstille behover som ferieturer gjerne med campingvogn, 3 unger og kona som elektronisk fartsbrems !!!! De er her de raffinerte kommer inn. God plass massser av motor, gjerne en v8 eller en v6 med automat. toppen på kaka er at desse såkalte raff. sportsbilene egentlig rævkjører alt av RR biler når de dreier seg om landevei, spesielt med camping vogn på slep.. Hvor mange km kører du på bane i året i fohold til landevei ?? Hvor langt holder du deg selv tilbake i teknologien ?? håper du er kommet over dobbelt clutcjing og mellom gassing !!! Crusing skal utføres med en viss stil !!! :cool: Siter A4 Avant 2,6 Quattro ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taskenspiller Skrevet Juli 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2003 Originally posted by v6quattro Vurderer og skifte bil, men klarer ikke helt og bli enig med meg selv om jeg skal ha automat eller manuell. En ting er iallefall sikkert at det blir mer en 4 sylindre. helst uten propell. V6 eller v8 quattro. Tingen er at jeg liker og nappe llitt i stikka iblant. ingeting er som å legge in 3. gear og flate pedalen for deretter og få en orgasmisk 6`er lyd. Tror egentlig jeg bli mest fornøyd med manuell. Har dere noen formeninger ? Bilene de er snakk om er S4 typ 99 og S6.:rolleyes: :D To tips: 1: Ligg unna 2.6 V6. Den har en elendig dreiemomentkurve (btdt). Begge 2.8'ene er mye bedre. 2: Ligg unna HandiCapp-aggregat dersom du skal trimme. Mange bedyrer at det ikke er noe problem, men nok av automatkasser har tatt kvelden etter trimming. Siter '88 Audi 100TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v6quattro Skrevet August 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Hadde du bare kunnet girehalvparten så fort som en automatkasse skulle du vært fornøyd !!! Siter A4 Avant 2,6 Quattro ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prophets Skrevet August 2, 2003 Rapporter Share Skrevet August 2, 2003 På nyere Audi`er får du jo tiptronic, har ikke helt satt meg inn i det systemet, men har forstått det slik at det er mere som en mellomting mellom automat og manuell? correct me if i`m wrong;) Siter `94 Audi S2 coupe `91 VW Corrado G60 x `99 Honda NSR125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taskenspiller Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 Tiptronic er samme tekniske kraftoverføriing som en gammel tradisjonell automat. Forskjellen ligger i at du kan velge å styre selv når kassa skal gire, ved å skyve spaken ut til siden og dytte den fremover og bakover for å. Dette er en fullstendig elektronisk måte å styre kassa på, det er ingen "gir-spak" i tradisjonell forstand. På de aller fleste modeller av tiptronic vil automatikken trå til hvis du nærmer deg ytterområdene for motorens turtall. Dvs den girer likevel opp når turtelleren er på rødmerket, eller ned når turtallet er for lavt. Siter '88 Audi 100TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet August 5, 2003 Rapporter Share Skrevet August 5, 2003 grunnen til at man får Rs6 kun med automat er fordi Audi ikke klarte og lage sterk nok manuell kasse. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pumpedyse Skrevet August 5, 2003 Rapporter Share Skrevet August 5, 2003 hold deg langt unna automatkasser hvis du skal trimme pga hvis disse raser så blir veldig dyrt. med quattro så ville valgt manuell kasse fordi det er mye mere moro... spesielt på vintern Siter DOFFEN Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris) Har også mye deler til golf 1 og golf 2, hvis noen trenger så er det bare og spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg