Gå til innhold

Frakk2000 - BMW e36 - Babbtralle

Ranger emnet


Frakk2000

Anbefalte innlegg

Har fått meg ei babbtralle.. Desverre. MEN. Den har potensialet.

 

Skal tilbakeføre litt av seriøsiteten, og samtidig pusse den opp.

 

 

Doningen er en 316i fra 1993, bruktimportert, i begynnelsen av millieniumet.

Har trillet ukjent antall km, og motor er byttet. Ny motor er en 318i (M43 så vidt jeg har skjønt). Som har gått ca 140-150 tusen.

 

Spedometeret er fra en 325 tror jeg, det har gått ca 120 :(. (Turtallet er helt mongo på den, og den går til urealistiske 260.

 

Fikk hele herligheten for 10 000! av en bekjent! (kompispris, dessuten vet jeg nøyaktig hvor rompekjørt den er. Men det er en grei pris).

 

Har masse verkstedregninger fra mars. Blant annet er byttet:

 

- Lambdasonde

- Eksos

- Bremser bak

- Bremseklosser foran

- Dempere

- Frontfanger (m3)

 

++ masse mer som jeg ikke kommer på.

 

Årsavgift er betalt.

 

Slenger ut noen bilder (Det er skilter, jeg har bare ikke kjøpt skiltholder til det enda).

 

babbtralla.JPG

angeleyes.JPG

ORGINALE HELLA ANGELEYES

mspakshortshift.JPG

M-Tech girkule m/lys. Shortshift.

bagasjerom.JPG

Tåkelys, med org monteringsrammer, skal byttes(?)

forseter.JPG

bakseter.JPG

sideskj%F8rter.JPG

M-Tech sideskjørter, ikke montert.

 

Så til litt værre ting:

rustlokk.JPG

MASSE RUST!

 

Bagasjelokket er det jeg vil si tilnærmet dødt.

 

Så jeg tok turen til den lokale høggern, og fant et nesten strøkent et for 600kr.

bagasjelokk.JPG

Må lakkes, men da får jeg muligheten til å rette på de små skjønnhetsfeilene.

 

 

Det som skal gjøres:

 

- Lakke skjørter, bagasjelokk, panser, forskjermer (?), bakskjerm, m-tech front

- Montere ORG gitter i fanger foran (sort).

- Montere ORG lykter bak (jepp med orange og hvite lys)

- Montere ORG sideblinkers (?)

- 16-17" felger, håper å finne et prosjekt her, som jeg kan pusse ned og lakkere mørkegrå. Skal være litt.. Shadowline.

- Rammer rundt dørhåndtak inni

- Bytte registerreim

- Bytte olje, filter

- Bytte tennplugger

- Bytte tennpluggledninger

- Bytte bensinslanger til manifold (lukter bensin, noen sa det var mest sannsynlig disse slangene).

- fjerne eller sote vinduene foran på nytt. (SKIKKELIG, gjerne hos noen som kan dette).

- Trekke om sponplata som dekker bagasjerommet.

- Montere 10" dynabel subwoofer, lage kasse(?)

- Montere Blaupunkt forsterker

- Montere Sony CD/MP3 spiller

- Bytte bakpotte til chrom endetupp. (1, ikke no dobbel jalla effektanlegg).

Så jeg har litt å gjøre igjen. Men for den prisen.. ;D

 

Hvis noen har deler jeg trenger, som f.eks, panser, org baklykter, deksel til frontfanger (istedet for de tåkelysa jeg har, kan bytte!), diffuser bak (plast dekslet over eksosen), gitter til M-tech fanger... osv. SEND MEG EN PM! I need it!

 

Så.. Hva tycks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tenkte å farte rundt i den selv.

 

Skal bare fjerne litt av det sure "imaget" som henger igjen.. (sota vinduer osv)..

 

Derfor jeg har lyst på orginale lys osv.

 

Må se om jeg kan få ordna noen felger også på den. Tilogmed min far(!) sa den så teit ut med stålfelger, sånt er sjeldent man hører fra foreldre.

 

Må leite litt på høggere etter deler, men detta kan ihvertfall bli billigere enn den forrige bilen. (Nissan Maxima.. Dårlig prosjekt)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja, skal lakke hele fangeren ned. Vurderer å cleane både bak og foran, men jeg er usikker på om dette muligens blir hor igjen ;)

 

Var og forhørte meg på ei lakkesjappe, de skulle ha 8400 for å lakke forfanger, bakfanger, sideskjørter, bagasjelokk, og panser.

 

For 8400 så har jeg råd til å kjøpe meg en ny kompressor, sprøyte, lakk og innrede et lakkeromm på låven. Har lakka litt før, hadde vært gøy å se om jeg får det til :)

 

Skal se om jeg får fjerna noe av sotinga med tynner i morra :D

 

Tror snart sotinga av vinduer får fyken også. Er jo plein umulig å se noe i mørket :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har ikke tenkt å gjøre noe med senkinga enda ;) Men sotinga må bort, ser jo ikke ut i natta. Og jeg orker ikke bytte bagasjelokk enda, det gamle får heller ruste til jeg får satt opp noe å lakke i.

 

Trenger nye bensinslanger i motoren, den dunster litt. Også får jeg nye tennplugg kabler på torsdag. Har plugger og nye pærer liggende som også skal monteres.

 

Skal kjøpe ny ryggesensor fra Hong Kong. Får de lett inn for under 200kr. (Den som står i nå, piper for busken 5 meter unna :smilbmw:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår