Gå til innhold

-91 Vectra med byttet motor

Ranger emnet


emo2k6

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Driver og skal til å kjøpe en 91 modell Vectra, og eieren ikke har så mye info om den, da han tok bilen i pant av en som ikke klart å betale leia.

 

Den har bytta motor, til en som ble referert til som en "2.0 Sprint", på 130hk+..

Jeg er ikke noen vesentlig bilfantast, så det sa meg fint lite..

 

Noen som kan fortelle meg litt om denne motoren hvis noen kjenner til noe som heter "2.0 Sprint"? Litt om hvor trofast den er, mye småplukk, vansklig og skru?

Og sist men ikke minst, er dette noe som kan finne på å gå noe særlig? Den var visstnok testet opp mot en trimmet vectra av samme modell, og den skal ha gått bedre en den.. Det syns jeg høres litt usannsynlig ut?

 

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

einaste motoren frå opel som kan passe beskrivelsen er 2.0i 16v.

16v motoren eller c20xe kom i to utgaver ein på 150hk som kom i vectra 2000,

og ein på 136hk som var i vectra 16v og vectra gt (er ikkje sikker på gt`n)

 

16v motorn hadde ein svakheit i toppen på 150hk, men trur ikkje da er samme problemet med 136hk. ikkje mykje å bry eg om.

er ganske greie å skru på og går heilt greitt.

Subaru impreza wrx 02 (03 sti front)

Subaru L-serie 84

Nissan Primera slx 94 (seld)

Opel vectra 2.0i 8v 93 (seld)

Opel vectra 2.0i 8v 90 (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, denne motoren du refererer til er sikkert tatt ut av en opel ascona c 2.0 sprint og denne motoren kom med 130 hk som det skrives :-), men kom også i 115 hk.

 

115 hk motor C20NE

130 hk motor C20SEH (vist jeg ikke tar feil)

 

Denne motoren kom også i opel vectra (tror det var noen GT modeller som hadde denne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, denne motoren du refererer til er sikkert tatt ut av en opel ascona c 2.0 sprint og denne motoren kom med 130 hk som det skrives :-), men kom også i 115 hk.

 

115 hk motor C20NE

130 hk motor C20SEH (vist jeg ikke tar feil)

 

Denne motoren kom også i opel vectra (tror det var noen GT modeller som hadde denne)

 

Ok, gøres ikke så dumt ut det.. Hvordan er denne i forhold til vectra motorene?

 

tenker da selvfølgelig på om det er mye småplukk med de og sånn, og hvordan den går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den motoren får du ikke godkjent i vectra da den er for gammel.

du må ha motor med lamda og kat noe 20seh ikke har, men kan gå gjenom eu kont fordet da.

 

Nå begynner det å bli vanskelig.. den skal alltså ha vært kontrollert og godkjent..

 

Da er det vel ikke en ascona motor da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,,, skal vel gå bra med den motoren.

bestill papirer fra opel så for du vite alt du trenger for å gjennomføre ombyggingen :-) jeg betalte 1750,- for mine på opel, deretter kjører du til biltilsynet (etter at du har fikset det som står på lappen) og godkjenner bilen.. no problems..

 

Du får ikke godkjent en motor som ikke tilfredstille avgasskravene året bilen er regga i.

 

er det en seh motor må du bytte motornett og styring ++

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår