chairman Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 hei har noen teorien på hvilken kassetype som spiller best av kvadratisk eller rektangulær?? og hvorfor?? med det samme Golden Ratio" betyr? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 Det som er mest kritisk er volumet, og selv det er ikke så kritisk i de aller fleste tilfeller (lukket kasse, hvertfall). I teorien skal ikke størrelsen ha noe å si utover det at dersom kassa blir særlig over en meter en av veiene kan det oppstå stående bølger om du bygger den rettvinklet. Ville bekymret meg mer for elementvalg og byggekvaliteten på selve kassen fremfor formen, så lenge det er snakk om utforminger innen rimelighetens grenser. "Golden Ratio" er jeg ukjent med, men et kjapt søk på Google, evt. et innspill fra Kasse-Guruen Dag her på forumet kan nok oppklare emnet rimelig fort. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chairman Skrevet August 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 da tror jeg ikke det blir noe bekymring med en kasse på: 26" x 22" x 22". eller?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 "Golden Ratio" er jeg ukjent med, men et kjapt søk på Google, evt. et innspill fra Kasse-Guruen Dag her på forumet kan nok oppklare emnet rimelig fort. :) "golden ratio" er vel forholdstallene på det mest optimale rommet for mest mulig spredning av de stående bølgene. Men som du skriver gjelder ikke dette kasser som spiller suboktavene. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg