Gå til innhold

Innkjøring forbudt 23-06 hva om man er innenfor før stenge-klokkeslettet ?

Ranger emnet


DJ-timoty

Anbefalte innlegg

Heissan...

 

bare lurer på en ting....

 

noen gater og steder er stengt fra f.eks 23-06....

 

hva om man er innenfor stenningene mellom klokkeslettene.. er det da lov til å kjøre rundt innenfor stengte området? man kjører jo ikke forbi "innkjøring forbudt - skiltet"

 

må vite dette før fredag , for da stenges mandal sentrum mellom klokken 23 og 04.... :eek: så må vite om det er lov til å kjøre innenfor området i det tidsrommet.. hehe. . . tenkte vi kanskje skulle protestere litt mot stengingen .. hehe, og da er det greit å slippe unna uten bøter...

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

golfnos, du sier at "når det er stengt så er det stengt". Men, "innkjøring forbudt, 23-06" betyr det ikke at det er INNKJØRING som er forbudt da? og hvis man er innenfor så kjører man jo ikke INN. Men det er kanskje dyrt å prøve. Er usikker på hva bøtesatsen er for det, men det finnes et annet sted på opplysningen. Kanskje best å holde seg langt over på den lovlige siden, å la vær å prøve... eller? Jeg ville nok kjørt inn før 23, og heller diskutert litt med onkel blå hvis jeg har blitt stoppet.

-

Omega-A

Det er ikke tøft å være død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4200 blanke ja,var noen som fikk det her i kr.sand sist helg pga det her,ulovlig å kjøre igjennom "sentrum" mellom 00-05 på natt til lørdag og søndag.

 

stemmer det :( heldigvis var jeg et par kvartall oppforbi. hadde tenkt å lure meg gjennom, men så det var politi så tok en annen vei..

 

Når det er innkjøring forbudt,vil det si at det ikke er lov å kjøre innenfor det området. om du plutselig må ut, er det som sagt raskeste veien ut, og det er ikke lov å bare ragge rundt.. Forhørte meg med onkel i sta(ble stoppet borti gata her for veien har faen rast ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulovig og kjøre gjennom? Hvorfor det da? Vist du bor der da, eller har ett ærend der eller noe? Taxi da?

 

Skjønner ikke, er det liksom for og slippe råning da eller? Tragisk...

 

Gjelder ikke taxi og buss. Og er bare to kvartaler i ei gade. Er Tollbogada som går forbi 7-11. Ble så mye bråk der med rånere + fulle folk + alle gjengan som henger med 7-11.

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innkjøring forbudt er jo helt noe annet enn gjennomkjøring forbudt..

Innkjøring forbudt gjelder om du kjører forbi skiltet etter klokkeslettet. Gjennomkjøring kan dem ikke si noe på så lenger du kjører inn og stopper og har to føtter i bakken. Bare ta deg en blås eller noe så kjører du videre. Det er ikke regnet som gjennomkjøring. :) Mne dem finner nok noe å ta deg på uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir vanskeligt, du er nok pliktig til og følge skiltingen, som du skal/bør få med deg når du kjører inn før kl 23..

Eks hvis du kjører inn ei gate, som er enveiskjørt, så parkerer du i en oppkjørsel, når du da kjører ut igjen så skal du vite at det er enveiskjørt og kjøre rett vei ut, du har plikt til og sette deg inn i reglene og skiltinga. sånn er det bare..

§ 5. Skiltregler m.m.

 

Enhver skal være oppmerksom på offentlig trafikkskilt, signal og oppmerking og skal rette seg etter de forbud og påbud som gis på denne måte.

 

 

men dere kan jo kjøre inn tidligt på dagen og kapre alle parkeringsplasser og stå der hele natten mens dere sitter i bilene , som en liten protest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må vite dette før fredag , for da stenges mandal sentrum mellom klokken 23 og 04.... :eek: så må vite om det er lov til å kjøre innenfor området i det tidsrommet.. hehe. . . tenkte vi kanskje skulle protestere litt mot stengingen .. hehe, og da er det greit å slippe unna uten bøter...

Synes ikke det er noe å protestere mot i Mandal, jeg. Så mye folk som er i Bryggegata på kveldstid, så skjønner jeg godt at den er stengt i dette tidsrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår