Gå til innhold

Bilder av motoren min


MK2

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Må bare si at bilen ikke er så fin som bildene viser.Jeg er bare jævla bra på å ta bilder... hehe.Bilen ble bygd opp for 6-7-8 år siden i følge forrige eier.Så den er nok ikke like fin som den gang.Begynner å sprekke litt i lakken og sånne ting.Er glassfiber breddere i tillegg.Tenkte på å montere pedalboks,men hvis det funker greit som nå så hvorfor ikke.Greit med litt assistanse.Motoren har begynt å koste litt ja... ga 1500 kr for motoren(takk til "Gokstad Racing" i Sandefjord) og da fikk jeg med starter/dynamo/fordeler.Motoren er en standard 2 liter fra Sierra(86 mod,tror jeg).Har RS 2000 alu bunnpanne og sil,RS 2000 motorfester,Burton "high torque" kam aksel,2" grenrør fra Burton,Dobble Weber DCOE 40 og alu innsug,også har jeg kjøpt div pakninger og deler som reg reim/strammer osv for ca 1500kr.Så noen tusen ligger i den motoren. Stemmer Ronny,det er meg.Blir det Escortregister treff snart eller ligger det for langt frem i tid?Legger med et interiør bilde.Fikk montert stol og belte i dag.

post-2444-13804851847808_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

hvis det blir is kjøring kan jeg komme med min rallybil( escort mk2 altså) ?? Hadde vært forferdelig artig.. ikke brukt den på lenge..

 

Tøff bil. Monter elektrisk vifte på den. Det har jeg gjort på chevan min. Var på høggern og hente to stk. (ikke spre dette) citroen bx vifter. citroen bx og cx, har samma vifta. bx har plastpanser. noe som isolerer motoren veldig og gjør at den trenger god kjøling. De viftene fikk jeg anbefalt av en som dreiv å trimma ford i england. skikkelig sug i de. Tok likeså godt to jeg da, men det holder sikkert med en på den der. Termostarten for å starte vifta kjøpte jeg hos Sverre Kahrs i Oslo. Kollevold har sikkert også sånt det er en regulerbar bryter og en kobbertråd du putter inn i den øverste slangen. så et rele på bryteren (viftene trekker mye strøm) og en sikring. Likte ikke den gamle slurevifta på Camaron, den var litt slitt tror jeg. Syns jeg har hørt at man kan spare 5 hk på en B20 motor med å sette på el vifter. vet ikke om det stemmer.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godkjent?? Hmm... må nok slå opp i fremmedordboka på det ordet der ja : ) Skal bare ha noe å kjøre med i år før alle brukbare deler blir flyttet over i en MK2 i vinter.Så denne MK1`ern blir nok solgt til våren.Men da er det med 1600 Sport motor/gir/for-bakstilling og interiør.Fikk forresten startet bilen i dag.Rakk bare å koble opp tenningssystemet og få startet den noen få minutter.Men den går!! =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår