Gå til innhold

Bil som plutselig stopper

Ranger emnet


henning_dt85

Anbefalte innlegg

Poster for en kamerat med 82`golf 1500 LS.

 

Bilen stopper bare plutselig, særlig i oppoverbakker. Fullt tenningssett, bensinpumpe, luftfilter, bensinfilter, forgasser er byttet. Den stopper særlig i oppoverbakker. Noen som vet hva det kan være? Noen som har vært ute for noe liknende før? Bensinfilteret er fortsatt rent....

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk tilstanden på påfyllingsrøret. Om dette er perforert i overkant vil det komme vann i tanken ved vasking og kjøring på våt vei. Om det har vært lenge slik vil det være mulig at mesteparten av bøsset har forsvunnet i besinfilteret på et tidliger tidspunkt (altså i et tidligere filter).

 

En ting til: Har han et slikt nødtanklokk? Enkelte av disse er ofte så tette at du vil få vakuum og påfølgende problemer med å få sugd fram bensin.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, han har et originalt tanklokk men tidligere eier snakket om at han fikk vann i tanken når han vasket den med høyttrykkspyler. kameraten min har vært på utenlandstjeneste siden dagen etter han kjøpte bilen, og jeg merket den dagen jeg kjørte den hjem ( og det striregnet som aldri før) at den døde ved full gass. Har kjørt bilen en gang i uka siden det til starten av Juli og ikke merket så mye annet at den stopper med gassen helt inne i høyere hastighet ( slik som når jeg gir på fra 70 til 100). skal sjekke det med kondens...

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
skift tennings modul,hadde feil me dette selv å skiftet alt udenom den men når jeg fikk skiftet den så funket alt som før,denne kan få litt kondens i kontakten å kortslutte så å funkere igjenn etter litt,ingen dyr sak så e verdt å prøve vertfall

 

Hvor ligger tenningsmodulen på 82modellen.og denne kontakten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår