gomfs Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 leter etter en Forsterker med samme design (og helst fargene) som den gode gammle sliteren Phoenix Gold M-100. bilde av lillebroren M-50, er bare halvparten så stor i fysisk størelse. http://v3rsus.altervista.org/immagini2/m50.jpg har prøvd å fått tak i de samme uten hell, virker som de fleste har tatt kvelden eller blitt herpet i stykker. så nå tenkete jeg skulle få tak i noen kliss nye som matcher designmessig men øker kvaliteten en "liten" smule. ettersom jeg har nå ganske sikkert fått jobb og kan svi av noe mer en ei six-pack for en forsterker. har sett noen som ligner med et litt Italiensk navn, men disse kostet jo 10 ganger mer en subben (Infinity kappa perf.) er mest på utkikk etter en firekanaler og en mono\to-kanaler i samme størrelse. lignede alternativ tas også med takk så om noen litt mer og bedere nettsnusere kunne funnet noe eller vet om noe så hadde det vært supert da jeg har liten lyst til å bygge om Stereoen og re-designe fargene i bilen. (vet at det er mulig å lakkere en forsterker, men det har jeg liten lyst til å gjøre med mine nåværende lakeringsegenskaper) Siter x:3xMazda 323BF (rest in pieces) Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0 Turbo 1985 (til en gang jeg får tid...) kjører daglig en cosmo-grønn og dau Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaare braaten Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Kanskje jeg vet om en M-44 til salgs som virker som en drøm enda. Skal sjekke ut i morra så gir jg beskjed Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Regner med det er Sinfoni du tenker på. Selges av Morel.no og skal være verd prisen. Og Pål er hyggelig og service-minded :) Men en PG M-44 er slett ingen dum forsterker. Og ikke lakkèr forsterkere uansett, da kan du få trøbbel med varmeavsetning. Og det ønsker vi ikke :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 er det å forstå at du har en M-100 fra før? har en M-44, og 2 stk M-100 ellers også MS-275 og MSP-2240, hadde tenkt å bruke M-100 men har ikke bestemt meg helt enno, så muligens jeg selger noe av dette om prisen er den riktig :) elektronikk delen i de er bedre enn da de var nye, men lakken alltid vært en "svakhet" på Phoenix Gold. M-xx serien er ingen problem å lakkere epifant, da selve kjøleribben er den gule delen, alt det andre hvite er bare en stor lok ;) men i MS serien alt det hvite er kjøleribben m'm borsett fra side dekslene. ZX, ZPA serien er også bare å lakkere da disse har innebygde vifter. Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomfs Skrevet Juli 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 hadde tre stykker en gang, men kun en lever, og den må bytte alle kondesatorene på om den skal bli nogelundene igjen (de i intaket er nesten helt uttørket og de fleste andre buler) 2 to siste var egentlig deleforsterkere og i ettertid viste det seg at det var det eneste de kunne være også... (en mangler en 10x10cm bit av kretskortet :hvaskjera ) hadde tenkt på å kjøpe noe nytt men seff hadde det vært tøft med old-school også. når jeg ser over kan jeg kjøre en M-44 og en M-100 i stedet for 3 M-100 som var planen, kan kanskje være lettere å få tak i. ePiFaNT: var det merket jeg tenkte på, fant det på en svensk side men ettersom jeg husker kostet det over 10000,- pr stk for de jeg hadde lyst på (og ettersom jeg ser hva jeg kommer til å tjene har jeg liten lyst til å svi av 3 månedslønninger på 2 forsterkere) Siter x:3xMazda 323BF (rest in pieces) Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0 Turbo 1985 (til en gang jeg får tid...) kjører daglig en cosmo-grønn og dau Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaare braaten Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 M-44 som jeg skulle spørre om var ikke til salgs. Dessverre! Han spurte om jeg var idiot når jeg spurte om han skulle selge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonus Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 ........Han spurte om jeg var idiot når jeg spurte om han skulle selge En mann etter mitt hjerte, man selger aldri en old skool PG forsterker! Man henger den på veggen til pynt! Siter prosjekttråd McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Mener jeg fant to stykk PG Outlaw 1845 til salgs her - http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=31259 Kunne vel være noe for en old-school-entusiast? :) Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomfs Skrevet August 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 egentlig var det ikke old-schoool jeg var ute etter, men en forsterker som hadde samme fargene og design som den gammle PG M-serien. seff er old-school tøft det også, de tåler som oftest mer en dages forsterkere og mange har faktisk et bedre lydbilde da det er ikke bare watt som skal ut... (så fantes de ikke så mange jallamerker på den tiden) men så var det det med å ha garanti, en mulighet til å få deler osv... og ikke minst muligheten til å få en til fra samme serie uten å gå helt av hengslene... Siter x:3xMazda 323BF (rest in pieces) Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0 Turbo 1985 (til en gang jeg får tid...) kjører daglig en cosmo-grønn og dau Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Slenger bare ut noen forslag :) JL Audio har vel noen forsterkere med samme layout (ut/inn på langsiden). Om dem er pene eller noen hakk opp i kvalitet er jo heller tvilsomt da. DLS Ultimate-serien er jo heller ikke så verst lydende og har også samme layout. Ett par høyglanspolerte slike ville jo ikke sett så verst ut? Genesis Four-Channel Kommer ikke på flere, dessverre, men noen tips i affal.. Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Zapco Reference likner litt Men fargen er det værre med. Da må det muligens spesialbestilles, eller lakkes om. Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonus Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Mener jeg fant to stykk PG Outlaw 1845 til salgs her - http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=31259 Kunne vel være noe for en old-school-entusiast? :) Disse er solgt, har sjekket. Siter prosjekttråd McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg