Gå til innhold

Oljetilsetning

Ranger emnet

_Kenneth_

Anbefalte innlegg

Hei, vil bare si først at jeg har hele tiden vært "motstander" av ting du fyller på olja for å rense motoren, og andre sånne "lurium-produkter"..

MEN, i går forandret jeg mening.. Hadde en ventil som tikka ganske grusomt på Audi'en min, S4 for de som ikke vet det eller har sett "nick'et" mitt..

Det var sånn at det hørtest ut som en som slo på toppen med en liten hammer, og når motoren gikk, og jeg gikk rundt hushjørnet, hørte jeg kun tikkinga, og ikke motorlyden.. :(

Men så var det jo en som tipsa meg om et stoff som BilXtra har som skulle være utrolig bra, og med litt skepsis gikk jeg til innkjøp av Pro-Tech "vaskemiddel" og sånn du har i olja som skal smøre bedre.

Fylte på vaskemiddlet, og starta opp bilen.. Etter 5!! minutter, var all ventillyd borte, og jeg kunne ikke annet enn å stå der og gape.. Hadde aldri trodd dette stoffet til noen hundre skulle virke, og såg for meg mange tusen i nye ventilløftere og pakninger og annet..

Så dette stoffet vil jeg absolutt anbefale andre som har små ulyder i motoren sin..!!

Det skal nå sies at jeg gjorde dette i går, så jeg vet jo ikke om detta har noen "bivirkninger" på lang sikt, men jeg satser på at dette er et bra stoff.. :)

Så til alle med Audi med ventiltikking, og jeg vet det er mange, løp og kjøp..!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve det de har på BilXtra.. De sier at de kun selger til bedrifter da, men fikk jo kjøpe jeg så.. :p hehe.. Ellers er det vel kjent at det er mange som har tatt feil av tikklyden, trodd det var ventilene, og så er det dysene.. :)

Det var to bokser med her, en du heller på den gamle olja som renser.. Deretter tapper du ut olja, skifter filter, og har på den andre boksen sammen med ny olje.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider