Gå til innhold

Tips til hvilken sub(er) jeg kan kjøpe?

Ranger emnet


nicoloco

Anbefalte innlegg

Siden jeg har blitt nevnt i tråden her:

 

Hør på hva Dag, Pål og Dipper sier her.. den bassen er uforskammet god til prisen, og jeg det er en grunn til at jeg som har en bassforsterker til nesten 25000,- bruker disse to elementene.. Jeg kan uten problemer bytte ut de til noe som ser/virker råere/bedre men jeg ser ikke behovet.... Av alt det svinedyre utstyre jeg har i bilen så er basselementene det desidert billigste.. det gjelder bare å finne noe som er bra til en rett pris..

 

Ellers så har sikkert Pål sendt deg en PM ang. subzero og disse ka nhelt klart anbefales.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Siden jeg har blitt nevnt i tråden her:

 

Hør på hva Dag, Pål og Dipper sier her.. den bassen er uforskammet god til prisen, og jeg det er en grunn til at jeg som har en bassforsterker til nesten 25000,- bruker disse to elementene.. Jeg kan uten problemer bytte ut de til noe som ser/virker råere/bedre men jeg ser ikke behovet.... Av alt det svinedyre utstyre jeg har i bilen så er basselementene det desidert billigste.. det gjelder bare å finne noe som er bra til en rett pris..

 

Ellers så har sikkert Pål sendt deg en PM ang. subzero og disse ka nhelt klart anbefales.

Soundstream RFW-12 er altså flerstemmig vedtatt her?! ;) Ok, hvordan anbefaler du at jeg skal bygge det?

 

Edit: Ville Van Gogh vært noe å satse på om jeg fikk tak i feks 3 12" helt nytt i England? Eventuellt 4 stk Van gogh 10". Alle i en trykkammerkasse på ca. 70 liter?

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soundstream RFW-12 er altså flerstemmig vedtatt her?! ;) Ok, hvordan anbefaler du at jeg skal bygge det?

 

Reference bassen skal ha en lukket kasse og for 12" bør den være på mellom 17 og 23 liter. Ikke noe fyll i kassen.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reference bassen skal ha en lukket kasse og for 12" bør den være på mellom 17 og 23 liter. Ikke noe fyll i kassen.

Takk så langt, har redigert forrige post, mulighet for et til svar? =) Utnytter de som har peiling så langt det rekker! :p

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soundstream RFW-12 er altså flerstemmig vedtatt her?! ;) Ok, hvordan anbefaler du at jeg skal bygge det?

 

Edit: Ville Van Gogh vært noe å satse på om jeg fikk tak i feks 3 12" helt nytt i England? Eventuellt 4 stk Van gogh 10". Alle i en trykkammerkasse på ca. 70 liter?

 

Ja det hadde vært noe å satse på.

 

4x10" Van Gogh klarer seg med 56 liter...

Hva kommer de på hvis du evt skal hande de i England ? tenker da inkl. frakt og mva. Van Gogh er en utgått modell og har vel ikke vært levert fra Soundstream på en god stund.

 

Bare pass godt på hvordan det kobles, av alle forsterkere jeg har vært borte i så er det MRV1507 som jeg har sett mest serivce rep. på pga at de liker svært dårlig lavere impedanser.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vært noe å satse på.

 

4x10" Van Gogh klarer seg med 56 liter...

Hva kommer de på hvis du evt skal hande de i England ? tenker da inkl. frakt og mva. Van Gogh er en utgått modell og har vel ikke vært levert fra Soundstream på en god stund.

 

Bare pass godt på hvordan det kobles, av alle forsterkere jeg har vært borte i så er det MRV1507 som jeg har sett mest serivce rep. på pga at de liker svært dårlig lavere impedanser.

Nice! Takk for tips. Disse elementene vil jeg kjøpe i England da bilen min står i england for trimming nå... :) Har 2 stk 1507, laster dem ikke lavere enn 2 ohm, det skal de tåle helt fint.

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reference bassen skal ha en lukket kasse og for 12" bør den være på mellom 17 og 23 liter. Ikke noe fyll i kassen.

 

Etter som jeg har forstått så bør kassen på RFW-12 ligge mellom 30-35liter. Jeg opprettet egen tråd om det for litt siden. Jeg forstår det slik at du har disse elementene selv i din bil, så du har vel noen synspunkt på dette?

 

Tråden det er snakk om:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går også god fårr SS.. menneh syns alpine monoblokkan spiller piss. hørte så mye skryt av at dem sku spille bra osv, så kjøpte en alpine MRD-M1005(2005) i fjord. klarte nestn ikke drive kicker L7 15 tommer.. så du bør gå for noe som er lett å drive.

Dude, dette er ikke noen digital jalla-forsteker. Dette er, i mine øyne, noe av det beste Alpine har laget for oss gutta på gulvet!

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter som jeg har forstått så bør kassen på RFW-12 ligge mellom 30-35liter. Jeg opprettet egen tråd om det for litt siden. Jeg forstår det slik at du har disse elementene selv i din bil, så du har vel noen synspunkt på dette?

 

Tråden det er snakk om:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129480

Stemmer som du sier, de skal helst ha 30-35, i forhold til VGW som trenger endel mindre. Men nye RFW spiller desto dypere med ny membran og oppheng enn gamle VGW. Ingen av de er no dårligere valg enn den andre, det er kun kassestørrelsen som avgjør resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. for en utgått modell som engang i tiden kostet 1990,- stk er det vel ikke så himla billig så sett. Sett i forhold til hva du får av kvalitet så er det billig.

 

Evt. så finnes det jo Subzero til en god pris om dagen som bør vurderes.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår