Gå til innhold

Har du skifta CD speler i Vectra B?

Ranger emnet


Kimh

Anbefalte innlegg

Fikk meg Pioneer DEH-P980BT i posten for eit par dager sia.

291159553DEH-P980BT%20regular.jpg

 

Fikk med lednignar men amerikansk standard, der det er iso i eine enden og endetusta i andre. Dette skjønar eg naturlegvis meg intenting på. :)

 

Har laga post bilstereo delen av forumet:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129903

 

No trenger eg hjelp frå andre som har Opel Vectra B.

Eg har ISO kontakt frå CD spelar til ISO kontakta som er standard i bilen.

 

img1536at9.jpg

 

Eg har fått meg ei ISO kontakt mellom CD-speler og bil som bruker dei to nederste rutene av ISO kontakta i bilen:

 

img15362mv4.jpg

 

Sånn ser kontakta ut som skal inni bilen:

img1530mw1.jpg

 

Korleis skal ledningane på ISO kontakta i CD spelaren vere festa? (Rekkefølge..)

 

234tr7.jpg

 

PC3-421_small1.jpg

Pioneer Black 16 pin to ISO

 

Blei litt masse bilder her, men prøvde på ei god forklaring av problemet.

Spørsmål?

 

Håper på å få den montert snart, takker for all hjelp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har akkurat gjort dette selv, men skjønner ikke helt problemet ditt.

nå er det jo bare å smekke sammen kontaktene, dytt inn spilleren og rock`n roll.

Jeg kobla om slik at den nå får konstant strøm, og at minnet funker.

Ps. måtte også kutte av den øverste iso kontakten fra bilen

lykke til. :)

 

Eg har amerikansk modell, trur den er ulik europeisk.

Uansett så har eg altso 'ommøblert på kontaktene som går frå iso på cd speler, altso dei som skal puttast i bakpå spelaren, kunne du oppgi korleis dei ligger?

 

Så kan eg sjå om det funker! :thumb

 

 

Men måtte du kutte øverste iso kontakt frå bilen?, kjøpte adapter med dei to nederste eg... men der passa ikkje iso kontakta som skulle bakpå spelaren. derfor eg har bytta iso kontakt som skal inn i spelaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke oversikt over det her, men det er jo bare å finne ut av høyttalerene åssn det går(sjekka instruksjonsboka?) ellers er det jo bare å koble strøm, memory, jording og ev remote. itte no problem :)

 

Hmm...

Det er snakk om korleis kablane skal ligge i ISO dingsen som skal puttast i bakpå spelaren. Har vel ingen manual på det? Ferdig fabrikkmontert det, men so måtte jo eg eg bytte og då vart det rot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

img15362mv4.jpg

 

 

Om du kapper av den øverste, altså den største av de 3 iso kontaktene passer den inn i den som stikker ut fra spilleren. Dytt den inn lissom. Så leser du manualen til spilleren om hvilke ledninger som skal kobles sammen med hvem fra den du kappet av? Den går til multi info displayet ditt og knappene på rattet.

Eller så må du vel kanskje kjøpe en overgang på for eks. cd cardic eller bilradiospesialisten, mekonomen eller bilextra for å få sistnevnte til å funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den enkle forklaringa eg måtte ha for å løyse problemet mitt; forummedlem Spriti skriver i posten(link)" Rød er hovedstrøm og gul er til tenning.

Standar utforming dette.

Kopler du den gule sammen med rød (altså kapper av gul (IGN) og kopler sammen med rød (+) kan du slå av og på spilleren uavhengig av om bilen er igang eller ikke"

 

Den gule måtte gå på rød for å få spelaren til å fungere. Opel har visst holdt ISO standarden sia starten fortalte han på iceaudio, bilaudio shappa her i byen. Rart det skulle kappast då...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den enkle forklaringa eg måtte ha for å løyse problemet mitt; forummedlem Spriti skriver i denneposten" Rød er hovedstrøm og gul er til tenning.

Standar utforming dette.

Kopler du den gule sammen med rød (altså kapper av gul (IGN) og kopler sammen med rød (+) kan du slå av og på spilleren uavhengig av om bilen er igang eller ikke"

 

Den gule måtte gå på rød for å få spelaren til å fungere. Opel har visst holdt ISO standarden sia starten fortalte han på iceaudio, bilaudio shappa her i byen. Rart det skulle kappast då...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den enkle forklaringa eg måtte ha for å løyse problemet mitt; forummedlem Spriti skriver i denne posten" Rød er hovedstrøm og gul er til tenning.

Standar utforming dette.

Kopler du den gule sammen med rød (altså kapper av gul (IGN) og kopler sammen med rød (+) kan du slå av og på spilleren uavhengig av om bilen er igang eller ikke"

 

Den gule måtte gå på rød for å få spelaren til å fungere. Opel har visst holdt ISO standarden sia starten fortalte han på iceaudio, bilaudio shappa her i byen. Rart det skulle kappast då...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den enkle forklaringa eg måtte ha for å løyse problemet mitt; forummedlem Spriti skriver i denne posten

"Rød er hovedstrøm og gul er til tenning. Standar utforming dette. Kopler du den gule sammen med rød (altså kapper av gul (IGN) og kopler sammen med rød (+) kan du slå av og på spilleren uavhengig av om bilen er igang eller ikke"

 

Den gule måtte gå på rød for å få spelaren til å fungere. Opel har visst holdt ISO standarden sia starten fortalte han på iceaudio, bilaudio shappa her i byen. Rart det skulle kappast då...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår