Gå til innhold

Kjøp av Bora 99-01 mod...!

Ranger emnet


R_Style

Anbefalte innlegg

Har fått litt interessen for VW Bora, og har sett på noen fra 99 til 01 modellen, med 1,6L motor og greit med utstyr...

 

Spørsmålet mitt siden j ikke har vært så mye borti disse bilene, så kan sikkert noen av dere her inne si hva som er greit å se etter på akkurat disse bilene, noe spesilet som er "barnesykdommer" på disse, evt feil osv...!

 

Setter stor pris på svar...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 1.6 literen i en Golf. Du vil raskt savne en større motor.... Ellers kjenner jeg ikke Bora-typen så godt, men VW er nesten alltid bankers...

 

Er nok det j kommer til å savne mest tenker j, større motor... Har hørt mye bra om Bora, så bilene virker jo bra de, men det eneste j er tvilsom til, er 1,6L motor, er redd det fort blir litt "dødt"...

 

Ellers, noen som har flere tips?

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 1,6litern i en Golf og det går "greit nok", men jeg ville nok kanskje prøvd å skaffet en 1.8T hvis du har mulighet til det.. Bruker omtrent samme bensin i snitt bare det at 1.8T er mye mer fleksibel motor..

Vet ikke om noen spesielle barnesykdommer på de ihvertfall..

Hvor mye er det maks du skal handle for da?

 

Bare til å spørre hvis det er noe mer..

Mvh, Kim

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta

[x]1999-mod. VW Golf IV

[x]1999-mod. Honda Civic HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 1,6litern i en Golf og det går "greit nok", men jeg ville nok kanskje prøvd å skaffet en 1.8T hvis du har mulighet til det.. Bruker omtrent samme bensin i snitt bare det at 1.8T er mye mer fleksibel motor..

Vet ikke om noen spesielle barnesykdommer på de ihvertfall..

Hvor mye er det maks du skal handle for da?

 

Bare til å spørre hvis det er noe mer..

Mvh, Kim

 

 

Takk for svar Kim...!

 

Er jo ikke ute etter noen "racer" for å si det sånn, men er jo greit å ha litt å gå på av og til å syns j :)

 

Hadde tenkt til å bruke max 130 - 140 K på ny bil...!

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaså skal du ha deg bora du oxo. Min er en 1,9tdi 110hk å det går helt greit. er en 2000mod som hadde gått 170000 når jeg kjøpte den i januar. Min var helt orginal når jeg kjøpte den å ga 110 for den. Men har brukt litt mer på den nå da.

 

Ja, ting kan tyde på det gitt! Har fått skikkelig sansen for de bilene, og er nesten fast bestemt på å kjøpe en, sølvfarga highline... :)

 

 

BoraBora:

Funker nok helt ok, men som sagt alltid greit å ha det lille ekstra også...

 

Har du noe info/bilder om bilen som du vet om til salgs?

Er vel ikke den som var ute på autodb en liten stund, med mye plastikk?

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BoraBora:

Funker nok helt ok, men som sagt alltid greit å ha det lille ekstra også...

 

Har du noe info/bilder om bilen som du vet om til salgs?

Er vel ikke den som var ute på autodb en liten stund, med mye plastikk?

 

Nei, det er ikke samme bilen. Men går her den også. ;)

Får vel en pm av eier eller noe om kort tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å selge min bora til fordel for en billigere bil. Jeg har akkurat kosta på den 22 000 nå, ny girkasse med 6 mnd garanti, ny clutch og en sensor som sitter på svinghjulet. (speedsensor) Girkassa på disse bilene (DUU) har visst vært en svakhet, men den nye kassa er nyoverhalt med garanti. (med kvittering)

 

Bilen ellers er en 2000 mod highline, gjort litt småtteri med den. bilen har akk passert 130 000, hatt 2 eiere.. (forrige eier er naboen min som jobber på vag verksted)

Er med full DEFA warmup pakke, DAB radio (Blaupunkt Dab54 med MMC kort og blåtann), 8 høytalere, bytta til InPro baklykter, FK frontlykter med linse, ny votex leppe forran (orginal følger med ferdig lakkert). Har bytta til lite speil på venstre side. Senket 35mm med eibach fjører. (orginal følger med) 19" ASA hjul med greie dekk, 16" orginale piggfrie vinterdekk. Har forsåvidt en bakrutaskygge liggende også, men mangler lakk.

 

Ellers er det bare å sende en PM om du lurer på noe.. ;) Slenger inn et par bilder i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår