Gå til innhold

a4 1.8 napper/rykker

Ranger emnet


clapton

Anbefalte innlegg

Har en a4 1.8turbo.. jeg byttet turbo på denne i dag.. fjernet alt av ledninger ved luftfilterer for å komme til... når alt var montert og jeg skulle prøvkjøre så napper/rykker det på alle gir fra 1000-2800rpm.. fra 2800 til 3500drar den fint.. også fra 3500 og oppover napper den igjen.. jeg har tatt ut alle ledninger jeg har rørt i dag og sprayet dem med elektrospray og sjekket at dem sitter skikkelig på.. men fortsatt napper/rykker den.. hva kan være feil her? jeg vet at lamda og lmm er org og bilen har rulla over 200k nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg har sjekket over alt dette nå to ganger.. jeg fikk låne vag-com kabel nå.. vag-com melder ingen feil på noen ting.. men når denne nappinga/ristinga begynner ser jeg på grafen på vag-com at dysene står oppe lenge, så veldig lite også mye igjen osv.. ser slik ut: ~~~~~

ved vanlig kjører ligger den veldig javn og går mere "riktig" opp og ned ettersom jeg gir gass og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, blandinga går opp og ned slik jeg leser det av på vag-com`n også.. ligger på alt fra 12,5-14,9 ved pådrag (bånn gass).. har byttet vanntemp føler til ecu`n og lamda i dag.. samt sjekket alle slanger, pop-off osv.. men alt ser bra ut.. men fortsatt napper den så sant motoren får turbotrykk.. alle tips tas i mot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coil og plugger er jo ett hett stikkord her vil jeg påstå.

MAF/LMM/Luftmassemåler kan du sjekke ved å dra ut pluggen til denne. Hvis bilen oppfører seg akkurat likedan, er det liten sannsynlighet for at det er feil med denne.

 

Er vel og merke mange forskjellige lmm'er alt etter motor, og motorSTYRING. Bosch, Hitachi, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du finni ut av det? hva med å prøve å bytte sluttrinn?

 

nei har ikke funnet ut av dette. jeg fatter ikke hva det kan være. nesten gitt litt opp. eneste jeg ikke har sjekket nå er intercooler samt at jeg ikke har kalibrert tps på nytt via vag-com... det som er litt rart er at om jeg gir bånn gass så den lader 1.1 og bråslipper gassen så merker man ingenting, eller om jeg slipper gassen sakte sakte ut.. litt lei her nå hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår