volvo240v8 Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 trenger ikke ;) stoler på deg jeg ;) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 har montert varmeapparat nå ;) men jeg sliter med for liten radiator altså. må få sendt den andre til service slik at jeg slipper dette tullet. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 Er motoren din så ineffektiv av den gir fra seg så mye varme at selv ved kjøring så overoppheter du? :O Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 hehe. pass deg nå colli. ved kjøringer holder den seg stabil. men ved tomgang er den ikke god nok. har jo den store så for prøve få fikset den ;) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caprice Skrevet Desember 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 min har også en tendens til å bli bra varm, tror jeg skal investere i en stor og flott am-car radiator i vinter jeg! Siter 100% Death Proof Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 hehe ja. tror jeg skal prøve bytte termostat. syntes varmeapparatet er for kaldt. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Desember 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 DA er det noe pussig med kjølekretsen din, for jeg har problemer med mye varme på 245'en da jeg ikke har oljekjøler - enten er det varmt på tempmåleren i dasjen og i coupéen samtidig, eller så er det kaldt begge steder. Altså ikke slik jeg forstår det at du beskriver - at varmeapparatet gir for lite varme mens motoren er i overkant varm. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 kan være det at det er luft i systemet. fylle på mer veske og prøve igjen ;) varierer liksom. varm og så kald og varm og så kald. tror det er luft. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet Desember 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 ang at den blir veldig varm på tomgang kjøring kan det være pga vannpumpen din, du skulle ha hadt sånn radiator som jeg har til v8, med volvo fester funker kjempe bra, når jeg kjørte på rudskogen så blei den aldri varm, og da var jeg litt slem mot den, det er er fint og ha en radiator til bilen som funker orntli. :partyon: Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 har jo den svære jeg kjøpte av scrat.. men den lekker litt ellers så var den knall ;) den klarte jeg ikke få over midten :P vannpumpa tviler jeg på. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 litt av en dag, har fått varmeapparatet til og funke optimalt ;) har også byttet høyre lykt framme, var noe dritt for fant ut at jeg drev med feil side når jeg var ferdig:P det jeg mener er at jeg hentet feil lykt i garasjen så ble feil. når jeg først fant riktig så var reflektoren dårlig så måtte bytte den og da knakk klipsa så måtte finne ennå en for og finne klips. var ett hælvete men nå er alt i orden ;) har ett problem med dynamo reima, den hopper av og vrenger seg ved full gass. har prøvd stramme men hjalp ikke mye :P hopper like fint av. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 har ett problem med dynamo reima, den hopper av og vrenger seg ved full gass. har prøvd stramme men hjalp ikke mye :P hopper like fint av. Da sporer ikke reimhjula 100%. Eller kan også være feil på selve reima, men lite trolig... Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 okei da kjøper jeg inn nye dynamo fester og prøver igjen :p og ny reim da. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 okei da kjøper jeg inn nye dynamo fester og prøver igjen :p og ny reim da. Behøver ikke nødvendigvis kjøpe nye, man får kjøpt shims til reimhjula. Men bruk ett vater eller lignende og legg innpå reimhjulet på veiva, og mål de andre utfra den. Mål også vinkelen på spesielt dynamoen, slik at den ikke står skjevt. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 okei. men vil ha nye chrommede dynamo fester :P koster 100 kr og dere skal bestille over nyttår så slenger meg på med noe saker ;) trenger radiator og. og bensinslange. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg