mjepson Skrevet Juli 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2003 taua en anne bil og bilen kokte over etterpå. her er symptomene: vifta starter aldri koker over etter 5-10 minutt på tomgang kjøleveskebeholderen ligger på max min ved start men fylles opp til ca 3/4 full før det koker over. Tok den inn til VW idag og dem var litt usikker etter diagnosen men mente det var sprengt inni termostathuset (?). kosta 800 med en ny sånn + arbeid. Men de sa det kunne være vannpumpen også, men det var flere timers arbeid for å skifte, så han anbefalte å bytte termohusdingsen først. Er dem ikke litt flinkere enn det til å finne ut hva som er galt? Noen som har peil på hva som har skjedd/er galt? Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2003 Sprengt??? Er det sprengstoff i termostaten på VW? Ærlig talt så kan det være vanskelig å finne slike feil. Hva med toppakningen i.o.m. at det kom etter at du taua? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedy Skrevet Juli 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2003 Originally posted by mjepson taua en anne bil og bilen kokte over etterpå. her er symptomene: vifta starter aldri koker over etter 5-10 minutt på tomgang Dette er jo en slags kjedereaksjon da. Hvis ikke vifta de vil starte vil jo bilen gå varm når du står rolig. Men har du sjekket termostatbryteren til kjølevifta. (sitter som regel nede på siden i radiatoren) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Juli 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2003 var inne hos vw med den og de bytta termostat og termostathus. Hadde jeg bare visst hvor det var i motoren så kunne jeg jo prøvd å bytte termostaten selv, det er vel bare to skruer eller noe. Kosta 800 med delene + 1 times arbeid. Men hva har forårsaket at termostathuset og termostaten har røket? er det tauing av bil som har gjort det eller var de så slitte at det skulle bare litt overbelastning til for å ødelegge dem? Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Juli 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2003 Skovlene på hjulet på vannpumpen er mest sannsynlig løse.... ikke noe ukjent problem på disse motorene... Da slutter vannet å sirkulere og da koker den rimelig fort... dette kan også medføre at termostaten tar kvelden Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Juli 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2003 ok? så bør jeg sjekke noe på vannpumpa ? har ikke aning hva en skovle er :) Bilen fungerer iallefall helt fint nå... Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg