Mercedes 190 E Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Mercedes 190e - 1991 modell, gått 195.000KM :respect For et par uker siden, i fjerde gir, rolig i 80km/t, så "døde" bare motoren ut helt uten videre. Jeg slapp gassen, lot den gå på "kompen" og etter en 100 meter eller noe så starta'n, og alt gikk bra. Jeg trodde bare det var litt bensinproblemer siden jeg akkurat hadde fylt bensin på en noe sliten bensinstasjon.. vann i bensina sikkert, tenkte jeg. Men så akkurat nå i kveld, like rolig i 4 gir, hadde akkurat lagt meg i 80km/t etter en rundkjøring, så "døde" motoren igjen, jeg gjorde akkurat det samme - slapp gassen litt, og prøvde å få den back on track den veien, men dessverre så funka ikke dette nå. Jeg måtte pent blinke inn til sida, la bilen dø helt ut. Jeg slo av tenninga, og vrei nøkkelen om for å starte, og da starta den fint med en gang.. Jeg kjørte de 4 km hjem, og det gikk helt fint. Er det noen som har noen forslag på hva det her kan være? Topp pakninga? Hele fuc%#"ings toppen? Rusk i gasseren? Noen flinke mercedes gutter her som kjenner igjen symptomene? Vær så vennlige å svar meg så fort dere kan, jeg gidder ikke en verksted utgift på 1000,- bare for å sjekke hva som er galt, hvis jeg kan slippe! Hilsen Mercedes eier.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjolnir Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Hvis du har en 190E så kan du utelukke rusk i forgasseren, pga det er innsprøytning på denne bilen. (Men kan jo være noe med innsprøytningen) Gå inn på http://www.mb190klubb.com å spør der. Der er det lettere å få et godt svar. ;) Siter VW Golf II 1600 CL (Vinterbil) (x)Mercedes-Benz C280 Sport (x)Mercedes-Benz 190E 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mercedes 190 E Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Ok, takk skal du ha! Da prøver jeg der... Ps.. Innsprøytning? Jeg har jo luftfilterboks og alt tingen som står over forgasseren? -Sorry, jeg er ikke akkurat skru-typen ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 vist du har en diiiiiiiiiger steikpanne så har du innsprut. legg ut bilde av motorn så ser vi det fort:P kan ikke være kondens da?? topppakning etter kun 195 har jeg lite tru på. Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mercedes 190 E Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Joa, den er rimelig diger.. sort av plast! oval sak med masse klemmer på. Også dekker den nesten hele toppen... Skulle gjerne lagt ut bilde jeg, men får ikke tatt noen om dagen.. kamera har fått litt motorstopp det også. Men godt å høre at det kanskje ikke er toppakninga.. trodde ikke det var mulig med kondens når det er så varmt i været. Selv om det var jæv¤#" varmt den dagen det skjedde, pluss litt småracing med en 125cc tidligere på dagen, også hadde det jo blitt kaldere på kvelden igjen når den stoppa, så jeg veit ikke om det lar seg gjøre med kondens da jeg, men det hadde jaggu vært fint om det var det gitt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Bilen min stoppet avogtil.. Altså stoppet helt, skrudde seg av.. Da var det bensinpumperele'et som var gåent. Men iogmed at den starter med engang etterpå så spørs det. Måtte gjerne prøve endel ganger jeg får rele'et endelig slo inn :) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjolnir Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Joa, den er rimelig diger.. sort av plast! oval sak med masse klemmer på. Også dekker den nesten hele toppen... Det hørest ut så du har innprut motor ja.. Den på forgasser motoren (190) har rund luftfilterboks, og innsprut motoren (190E) har ovalt. Siter VW Golf II 1600 CL (Vinterbil) (x)Mercedes-Benz C280 Sport (x)Mercedes-Benz 190E 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mercedes 190 E Skrevet Juli 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 e321, Mjolnir: Hjertelig takk begge to! Jeg la merke til i går også.. det er sykt med kondens i lufta sånn i 23 tida. Satt ute på terassen og ble helt våt gitt. SÅ for å svare meg selv litt lenger opp her: Det kan LETT bli kondens hvis dagen har vært skikkelig varm, og det blir kjøligere på kvelden. Jeg har hittil fylt full tank, og helt på 200ml kondensfjerner. Får se åssen det går. Har også hørt at det kan være det releet. Får sjekke det som neste punkt hvis ikke stoppinga gir seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjolnir Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 Du må passe deg med å bruke for mye kondensfjerner på bilen. Er noen tilfeller der bilen har blitt "avhengig" av kondensfjerner... Siter VW Golf II 1600 CL (Vinterbil) (x)Mercedes-Benz C280 Sport (x)Mercedes-Benz 190E 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Det beste man gjør angående kondens, er å fylle full tank hele tiden.. Drit i å bruke kondendsfjerner.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 fyller aldri full tank jeg. aldri vært plaga med kondens:D men bensin forbruk er jeg plaga med:P haha Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
190racing Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Freaken: Du får slutte å råne så mye forbi det lokale gatekjøkkenet da! :P Siter ¤ 1986 Mercedes-Benz 190E 2.3-16 - Solgt ¤ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Freaken: Du får slutte å råne så mye forbi det lokale gatekjøkkenet da! :P hæ?? :P slutta med kebab nå. hehe Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinhard Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Dette dreier seg nok ikke om kondens, men om dårlig fordelerlokk/plugger. Vil tro eit nytt lokk gjør susen. Eventuelt sjekk tilstanden på pluggene. Siter TLF: 992 39 750 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Cossie Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 jeg og har stor tro på noe feil med fordelerlokk/plugger. eller kansje coil Siter Bmw e34 525i (3.5L turbo Prosjekt i vinter ) MB - 230CE 91Mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg