cRxXx Skrevet Juli 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 hmm.. gruble.. takk for alle svar så langt.. Siter Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!! Karl Kristian Nyborg Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med := Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 alikevell har VW sine 1,8t denne variable turboen,ihvertfall som jeg har hørt av mekanikere og vag forumet :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cRxXx Skrevet Juli 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 er flere bensin biler som har det og.. dodge og mitsu blandt annet.. Siter Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!! Karl Kristian Nyborg Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med := Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cRxXx Skrevet Juli 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 Siter Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!! Karl Kristian Nyborg Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med := Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 En 99mod pasat tdi har den vnt?? Stemmer det om man chipper biler med vnt så vil den kokse igjenn?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cRxXx Skrevet Juli 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 tvilsomt, vnt teknologien ble vell inført ilag med pumpedyse teknologien oss vag... Siter Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!! Karl Kristian Nyborg Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med := Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cRxXx Skrevet Juli 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 http://www.thedodgegarage.com/turbo_vnt_pictures.html mye bra bilder, og info.. Siter Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!! Karl Kristian Nyborg Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med := Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 Er ikke noe vag mann jeg, så ett ja eller nei hadde vært svert.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cRxXx Skrevet Juli 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 Jeg jobbet på møller verksted tidligere, men skal inrømme at jeg bli litt usikker nå. mye hester er det i din da? 90? 110? uansett stiller jeg meg meget tvilsom.. Siter Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!! Karl Kristian Nyborg Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med := Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Nei,det er fordi eksostemp på bensinbilene er adskilligt høgre enn på diesel,har hatt problem med å få tilpassa legeringer som er brukbare på vnt turboene som skulle brukes på bensinmotorer. Men Borg Warner har visst fått det til,den nye 911 skal ha vnt. Å bruke vanlig turbo som har stått i diesel kan gå bra,men har anna legering laget for å motstå mindre temp. kan derfor havarere ved bruk i bensinbiler. Borg Warner kaller dette systemet som heter VTG (Variable Turbo Geometry) og det er dette sytemet Porche skal bruke, ikke VNT. VNT og VTG er to forskjellige systemer bare så det er sagt. på VTG er det selve bladene på kompressor hjulet som vrir seg for og skape forskjellig trykk ved ønsket turtall. "This technology allows the angle of the compressor's turbine blades to continually adjust. While some diesel engines have enjoyed this technology since the Nineties, the higher exhaust gas temperatures created by gasoline engines necessitated the creation of new heat-resistant materials to handle the hotness. Porsche and Borg Warner Turbo Systems were able to overcome the heat issue and have developed a VTG turbo system that will be incorporated into the next 911 Turbo." Kilde: http://www.autoblog.com/2005/11/27/next-911-turbo-to-feature-variable-turbine-geometry/ VTG; Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 eller VTG.. variabel turbo geometri.. oversett om du gidder.. Er iallfall det de kaller det på møller-språket.. Nja, Variabel Turbo Geometri er ikke det samme som VNT i og med at turbo geometrien er fast på en VNT. Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cRxXx Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 hmm.. alle plassene jeg har lest om om VNt, så har nå skovlene vrid seg, men det har da vært på den varme delen, ikke kompressor delen.. Siter Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!! Karl Kristian Nyborg Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med := Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaikill Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 er d da keramiske skovler på disse diesel turboene? slike som enkelte bensinbiler også har for å bedre spool up?? Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Det er en 110hk passat tdi. 99mod Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forman Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Er du sikker på det? Hvorfor fant de da opp denne turboen? hva er galt med den gode gammle wastgaten? Jeg trodde skovlene vridde seg for at turboen skulle klare og holde "max" trykk over en lengere periode.. Stemmer. Poenget med denne type turbo er for å kunne gi brukbart trykk tidligere samtidig som man ikke får for mye motstand på høyere turtall. zoom zoom: Så vidt jeg vet er VNT og VTG det samme. VTG er navnet på teknologien, mens VNT er Garret sitt navn på en serie med turboer. Siter Bånn gass sparer tid! VAG TDI Power 02 Passat PD130 på steroider Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.