Gå til innhold

Hyling i hjulager?

Ranger emnet


wolwerix

Anbefalte innlegg

Fredag den 14. juli var jeg en lykkelig mann, bilen kom rullende ut fra verkstedet i EU-godkjent stand.

Det som var blitt gjort var å skifte en bremseslange, hjullager samt stramming av håndbrekket.

 

Men det var her plagene kom. Etter å ha kjørt noen mil merker jeg at det kommer en slags sammenhengende "flaff" -e lyd fra Høyre forhjul når jeg bremser.. Dette gikk over etter en stund, men i dag kom det en slags hyling der i fra (det var her det var skiftet hjullager på verkstedet) dette kommer når jeg gjør små bevegelser på rattet, bremser, eller gir gass. kort fortalt: gjør endringer i kjøremønsteret.

 

Det jeg da lurer på er om hva kan dette komme av, og er dette noe som kan være alvorlig og må utbedres snarest mulig?

 

merk: hylingen er ikke høy, men irriterende alikevell. Samt at den varer ikke så lenge - 2 - 3 sekunder i snitt

VW Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

nei, du risikere at biln plutseli og spontant tar fyr og eksplodere i ekte hollywoodstil!! danger danger, will robinson, danger danger!

 

menne duh

e du sekker på at dn hylinga kanskje ikkje bære kjæm fra ho linda? sei æ fan ikkje no på, så gla som du e i å krasje ;p

-91 BMW 320i

-80 Opel manta b 2.0

-93 Citroën ZX 1.4i Reflex (ikkje mobb!)

-98 Honda Snykleppar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis slark i lageret da! Hvis det ikke er skrudd med riktig moment, eller hvis det rett og slett har løsnet på seg litt, blir det jo slark i det. Dette kjenner du ved å bare jekke opp og kjenne på hjulet (kan høres også).

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

 

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hadde glemt av denne tråden jeg.. men lyden forsvant etter noen dager, regner med at det bare var bremsene som gikk seg til :)

 

Dante: hadde ikke truffet Linda da, var nok en måned senere at hun dukket opp, men ja, hun har hylt ett par ganger når bilen slipper litt på rompa :P

og, jeg krasjer ikke, bare bulker elg og autovern ;)

VW Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår