Burny Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Har 215/40 R17 på golfen min, foran er dekka nesten nye, og litt slitt bak, men funker ut sesongen. Har balansert dekka foran, men ikke bak. Og når jeg kommer over 100km/t ca, så rister det noe jævli i hele bilen, er dette pga. at de ikke er balansert bak? Forskjellige dekk foran/bak(merke/spor) Er heller ikke noe med hjulstillinga, for har org. dempere og fjærer. Noen som kan tenke seg hva dette kommer av? Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Viss det rister i rattet er det framhjula,rister det i resten av bilen er det sikkert bakhjula. Avbalanser alt(etter at du har plukka alt av steiner ut av mønsteret og vask felga&dekka). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Det kan også tenkes at du (eller forrige eier av hjula) har kjørt litt for fort i ei skarp dump eller liknende. Mer skal ikke til før felgene blir urunde, og da hjelper det ikke uansett hvor mye du avbalanserer hjulene. Dette er spesielt et problem ved profiler under 50 kombinert med smale dekk og myke billigfelger. Jeg fikk firkanta felger hver gang jeg luftet Volvoen min. Tilslutt ble jeg så lei at jeg kjøpte meg noen originale 16"-hjul. Tidligere hadde jeg 205/45-17 på Mille Miglia Spider, men det slutta jeg med... Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Jekk opp bilen og snurr felgen, så ser du fort om det er kast i den. AutoTeknikk i Kristiansand retter den for deg for 500 kr ca. Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet Juli 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Viss det rister i rattet er det framhjula,rister det i resten av bilen er det sikkert bakhjula. Avbalanser alt(etter at du har plukka alt av steiner ut av mønsteret og vask felga&dekka). Rister ikke så mye i rattet, bare i bilen.. Det kan også tenkes at du (eller forrige eier av hjula) har kjørt litt for fort i ei skarp dump eller liknende. Mer skal ikke til før felgene blir urunde, og da hjelper det ikke uansett hvor mye du avbalanserer hjulene. Dette er spesielt et problem ved profiler under 50 kombinert med smale dekk og myke billigfelger. Jeg fikk firkanta felger hver gang jeg luftet Volvoen min. Tilslutt ble jeg så lei at jeg kjøpte meg noen originale 16"-hjul. Tidligere hadde jeg 205/45-17 på Mille Miglia Spider, men det slutta jeg med... Reodor F Er ikke billig felger heller, hehe. Momo GTR:D Men når jeg tenker meg og så ristet det litt også når jeg kjørte den hjem fra trondheim på 14" felger når jeg kjøpte den. Men dro ikke til siden når jeg slapp rattet da, det gjør den litt nå.. Menmen, bilen brukes ikke daglig nå og den får just. senkesett snart og da skal den på 4-hjuls kontroll. Får håpe det forsvinner da.. Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Selv Momo GTR kan bli firkanta. Spesielt hvis du kjører med foreskrevet lufttrykk. Jeg kjørte hvertfall med mye høyere trykk i dekkene enn Volvo hadde oppgitt som std for 850 T5R (som hadde min dimensjon som standard), og etter det ble hjula mine kun firkanta annenhver tur jeg kjørte, og det var jo en forbedring... Noe annet som kan forårsake risting er utslitte deler i forstillinga. Selv om du merker det mer i selve bilen enn i rattet så kan likevel slitte forbindelser der foran være årsaken. Begynn med det mest selvsagte; avbalanser hjula, sjekk så om felgene er firkanta og gå deretter over forstillinga di. Blir det ikke bra da kan du levere bilen på høggern :) Og hold oss oppdatert da og si fra når du finner ut hva som er gæærnt... Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ramtho Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 Kan være så enkelt som at du mangler senterringer bare.. da rister d ;) Siter Fader Kubikk Du som er i blokka Gi oss idag vårt daglige dreimoment Forlat oss våre fartsovertredelser, som vi forlater forelegget. Led oss ikke inn i kontroller, men fri oss fra sykklister For veien er din hestekreftene, og friheten i all evighet Amen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 Godt poeng GTR, godt poeng! Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet Juli 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 Kan være så enkelt som at du mangler senterringer bare.. da rister d ;) Hehe, nei senterringene er der de.. Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet August 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Rister fortsatt..Hmm. Kan det være foringene? Hjulagrene har jeg tenkt på og, men det burde jeg vel hørt og kjent når jeg kjørte under 100 også? Begynner og riste akkurat i det jeg passerer 100.. Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Det slutter jo ikke å riste av seg selv, så du må nok følge smørbrødlista før du kan forvente forbedringer... Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.