Gå til innhold

Tuning av E30

Ranger emnet


Facedown

Anbefalte innlegg

Jeg har gått til innkjøp av en '87 E30 320. Men den går så utrolig dårlig..

Da tenkte jeg jeg skulle høre her inne om noen har peiling på hva som er den billigste måten og klemme ut ca 250 HK av motoren på..?

Why do they always name hurricanes after women?

When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte motor blir det billigste. Evt 2,5L 325i motor. 171 hk + evt noe N/A trimming. Men klarer aldri å passere 250hk uten overlading.

 

Ville, som vrtx var inne på, bytte til en N/A motor med høy orginaleffekt. Dette er både billigere i lengden og MYYE mer driftsikkert.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ELLER kjøpe en 745 motor og putte i.

 

m102 = 3,2l med turbo 252hk+++ 380nm++++

m106 = 3,4l også turbo 252hk+++ 380nm++++

disse motorene har ladetrykk på under 0,5 bar men tåler fint 1 bar

er mulig og trimme desse til 400hk og mye nm for under 5000kr

 

du finner en brukbar slik motor til ca10000kr

 

hadde gått for m106

men begge er gode motorer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva må modifiseres for og få en E36 M3 motor i en E30? Bremser, motorfester og girkasse antagelig..:P noe mer?

 

Når man her snakker om 745, er det da BMW 745?..

Why do they always name hurricanes after women?

When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke modde torpedo på S50. Mulig man må slå litt på girkassetunnelen for at grenrøret akkurat skal gå klar, men ikke mye.

 

Jeg ville rådet deg til å lese litt mer om dette på f.eks bimmers.no, bmwccn.no, bmwe30.dk og e30.de Søk og les, da finner du svar på ALT det du måtte lure på omkring S50 i E30.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår