Gå til innhold

Volvoturbo240 - Volvo 242 Turbo, Racestuk, Bredding, 18x12" rota, 16v

Ranger emnet


Volvoturbo240

Anbefalte innlegg

  • Svar 290
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

well then, ble noen timer i dag å :)

 

Demonterte hele forstilinga og slipa ned forstilingsdelene jeg skal bruke (sandblåst / stålbørste på vinkelsliper) i dag. 2x bærearmer og de koppene bak som bærearma er festa i.

12.jpg

 

Kappa ut plater (2,5mm) og sveiste på under bærearmene..

10.jpg

 

Lakkert / mala delene med arcanol/owatrol blanding :P

11.jpg

 

Finish`n blir som den blir på disse delene ettersom det ikke er særlig synlig uansett..

 

Tok også å slipa vekk all guffa under rammevangene fra torpedoveggen og radiatorbjelken foran, Og la et strøk rein owatrol på dette.. Blir vel arcanol om et par dager!

 

Har også begynt å finslipe litt på motorrommet ettersom det ryktes at det kan lakeres snart ;)

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

siste nytt hærifra:

 

Girkassa her ankomet :P

 

4 trinns MVE t101, rettskåret dogbox..

16.jpg

 

Parts til grenrør, 316 rustfritt Ø 38 inv, 2 mm gods.

 

15.jpg

 

sveisa inn plater på dempertårnenene, laga innfesting til tårnstaget!

 

17.jpg

 

18.jpg

 

19.jpg

 

21.jpg

 

22.jpg

 

26.jpg

 

Rengjøring og maling under bilen.. forøvrig en drittjobb....

 

25.jpg

 

Finjustert litt på åpningen av girkassetunnelen pga shifter plassering på mve kassa..

 

30.jpg

 

Justert litt på gulvet bak passasjerstolen får å få plass til eksos under, gulve henger ned litt ekstra dær så jeg snitta opp plata, banka den opp slik at den ligger beint ifra mellomakselophenget. kappa bort overskudsmatrialet å sveisa igjen snittet!

 

31.jpg

 

så ble det endelig litt farge under bilen!

 

32.jpg

 

33.jpg

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

jøssenavn, hær er det lenge siden en update!! jaja, gjør det så enkelt at jeg hiver ut en usakelig mengde bilder så får dere spørre om det er noe dere lurer på :p jeg gidder ikke å skrive en hel avhandling om det :P

 

75.jpg

 

81.jpg

 

85.jpg

 

86.jpg

 

97.jpg

 

95.jpg

 

110.jpg

 

111.jpg

 

120.jpg

 

121.jpg

 

122.jpg

 

123.jpg

 

135.jpg

 

136.jpg

 

140.jpg

 

Olje /damp utskiller

141.jpg

 

142.jpg

 

143.jpg

 

144.jpg

 

145.jpg

 

150.jpg

 

151.jpg

 

152.jpg

 

153.jpg

 

Giroverføring

161.jpg

 

160.jpg

 

163.jpg

 

164.jpg

 

165.jpg

 

177.jpg

 

grenrørsbygge

180.jpg

 

181.jpg

 

182.jpg

 

186.jpg

 

190.jpg

 

191.jpg

 

195.jpg

 

196.jpg

 

197.jpg

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200.jpg

 

201.jpg

 

202.jpg

 

220.jpg

 

222.jpg

 

223.jpg

 

deler fra Cylmo!!

 

230.jpg

 

custom stempler fra wiseco

231.jpg

 

Custom råder fra Pauter

232.jpg

 

233.jpg

 

wiseco / K1 smidd veiv 86mm slag = 2,5 liter

 

234.jpg

 

235.jpg

 

så, nå står motoren på benken! skal begynne med braketer og reimdrift på tørrsump pumpe og dynamo i helga!

 

240.jpg

 

241.jpg

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått :) Nå spør jeg kanskje litt dumt men, de pluggene du har laga for å erstatte de orginale pluggene i blokka hvilken hensikt har de? :) Ekstra kjøling av no slag?

 

de pluggene er som du sier for kjølinga ja, men ikke som ekstra. jeg skal ikke bruke det orginale "inntaket" får vann til blokka, og kjøre alt vannet inn frostpluggene.. rødblokka er kjent får å ha høy tempratur bakerst i bunndelen når man tar ut mye effekt pga for lite vannstrøm. nå vil vannet komme inn på 4 punkter jevnt fordelt langs hele motoren og jeg bruker ei el pumpe istede for reimdrevet, slik at vannstrømmen ikke er turtallsavhengi.

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå kommet godt igang med brakettene ivertfall! tørrsump pumpe brakketen er så å si feridig, må skaffe veivfølern å lage holder til den på braketen ser jeg! den er jo så nære triggerhjulet og stødig nok :)

 

samt at jeg funderer på å hullborre braketen litt :P

 

245-1.jpg

 

246-1.jpg

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte reimhjul og reim på Rekvesit i trondheim hær om dagen! gode priser og et utrolig utvalg i reimhjul og drev o.l.!

 

Hjulene er av blank type, så de må maskineres så de passer selv, fikk hjelp av en kompis med tilgang til en orntlig dreibenk i kveld til å ta det ene reimhjulet..

 

til høyre i bildet ser du en spacer som vi dreide ut av alu

250.jpg

 

Det passer sammen sån

251.jpg

 

Må skaffe lengere bolt :P

254.jpg

 

252.jpg

 

Next:

253.jpg

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår