ZAbatmaN Skrevet Juli 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 Hei! maser fælt her nå:P Vet ikke om turbolagg er det rette ordet, men det som skjer er at når jeg drar på, at ved kraftig aks så starter bilen å rykke, du hører også at turboen sliter med å lade, det ender opp med at jeg må slippe litt på gassen og da kommer den seg. Har en misstanke om at den kan få for mye bensin, eller at turboen lader for mye. Det har blitt byttet turbo på bilen, og bilen har ikke vært til omprogramering etter dette, har steg 3(tror jeg 215hk) hos TS, men dette ble gjort før turboen ble byttet. Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 Ville sjekket med Bredbånds lambda måler ( blandingsforholde mellom luft og bensin). Hvor høyt trykk kjører du på? Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 Hvis hele bilen "rister" ved pådrag, kan det fort være en coil som er problemet. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet Juli 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 vet ikke om jeg vil kalle det at den rister, men at den ikke klarer å gi alt, den vil men klarer ikke på en måte, på en måte som rusk i forgasseren bortsett fra at motoren ikke kutter... det bare virker som den kveles... vanskelig å forklare... Ang trykket så er jeg usikker, dette har ikke blitt målt siden den ble satt inn og da ble den stilt på 0.8 tror jeg. Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoRoLlA16 Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 du må skaffe deg en bensintrykksregulator. få den tilkobla og du kan alt bilen har;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet Juli 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2006 Ikke dumt å få på bensintrykkregulator nei, men ville også sjekket blandings forholde på bensin og luft. Veldig viktig at den er riktig. Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet Juli 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Hvordan fungerer denne bensintrykksregulaturen? er den slik at den gir bensin etter hvor mye luft den putter på? Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Unitrack Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 den som styrer hvor stort bensintrykket skal vær. er det ikke sånn da? Siter BMW E36 318 91mod BMW E30 325 85mod X:Bmw E30 M3 87mod,Audi A4 1.8t 97mod, Calibra 2.0 16v 91mod,Calibra 2.0 16v 90mod,Kadett E 1.6 Gt 86mod,Corolla Lx 87mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ketill Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Hei ! Vet ikke om det hær kan hjelpe men men http://www.greedspeed.com/applications/1997-1999.5_Audi_A4_FWD_B5_1.8t.aspx/0/1694/VW.OEM_TT_Bypass_Valve kan jo ha en hvis misjon hvis det ikke er byttet fra før av. Siter - 97 Audi Avant 1.8 Turbo - 91 Chevrolet Pick-upp 6.2 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 dette er det samme som en resirk dump, eller? Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Resirkventil, dumpventil og bensintrykksregulator er tre forskjellige ting :) Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet Juli 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 den bypass saken som ketill snakker om, mener jeg... Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ketill Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Ved trykk opp til 1 bar tror jeg ikke at du skulle trenge noe ekstra bensintrykks regulator. ref http://www.greedspeed.com/applications/1997-1999.5_Audi_A4_FWD_B5_1.8t.aspx/11/1600/Neuspeed_Bosch_NEUSPEED_Fuel_Pressure_Regulator_Audi_A4_Passat_B5_1.8T Hvis du bruker KN filter er det lett for at luftmengdemåleren er blidt tilgriset av olje,er litt viktig at man ikke bruker for mye olje til filteret. Luftmengdemåleren tror jeg skal gå ann å rengjøre. Siter - 97 Audi Avant 1.8 Turbo - 91 Chevrolet Pick-upp 6.2 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Bypass-valve er det samme som resirkventil. Skal du først bytte, ville jeg kjøpe noe annet en den orginale i plast i hvertfall. KN filter går fint så lenge man lar det tørket før man setter det i bilen.. LMM lar seg også rense, men mange som har ødelagt den i forsøket.. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.