Logico Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Trenger innspill: Gjelder en Mazda 323 1.3 16v Bilen ville plutselig ikke starte en morgen. Bilen drar på starteren, men det er ikke antydning til tenning. Har sjekket diverse ting; Bensinpumpa funker, kamreima er like hel, ingen sikringer er gåene. Det finnes ikke gnist når jeg tar ut pluggene, og kjører starteren. pratet med Mazda verkstedet her i nærheten, de mente det måtte være fordeleren, den har jeg nå byttet. Byttet også coilen samtidig. Bilen starter fortsatt ikke... Har målt at det er strøm inn til både coilen og inn til fordeleren. Noen har nevnt tenningsmodulen, hvordan kan jeg sjekke denne før jeg bytter den? Litt lei av å kjøpe deler som ikke hjelper. Trenger litt innspill her! Siter 07 VW Passat 2.0TDI Highline 99 VW Golf 1.6 61 Humber Super Snipe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 hallgiver på den bilen? tenningsmodul virker sansynlig da ja Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Logico Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Hallgiver? Hva er det...? Tenker tenningsmodul jeg og, men vet ikke hvor den sitter eller hvordan den ser ut. Siter 07 VW Passat 2.0TDI Highline 99 VW Golf 1.6 61 Humber Super Snipe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 øhm.. flat avlang sak med ca 5 ledninger inn på =) er somregel plast oppå og metall i bunn.. 2delt sak.. har ikke noe bilde av en dessverre.. øhm ja.. =) du skjønner hva jeg mener når du ser den.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 går rotoren i fordeleren rundt da? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Juli 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 Hvordan ser tennpluggen ut annet at den ikke har gnist når du jorder den til gods? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Logico Skrevet Juli 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 går rotoren i fordeleren rundt da? Den går rundt ja, når jeg drar'n på starteren. Siter 07 VW Passat 2.0TDI Highline 99 VW Golf 1.6 61 Humber Super Snipe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Logico Skrevet Juli 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 Hvordan ser tennpluggen ut annet at den ikke har gnist når du jorder den til gods? Ser helt normal ut den, utenom at den virker helt død. Siter 07 VW Passat 2.0TDI Highline 99 VW Golf 1.6 61 Humber Super Snipe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Logico Skrevet Juli 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 Pratet med Mazda verkstedet idag igjen, i og med at det ikke hjalp å bytte fordeleren, hadde de ikke noe forslag lenger. Måtte nesten komme med bilen slik at de fikk plugget i diagnose stikken, så kunne de ihvertfall lese av feilkodene... Sikkert greit det, men har liten lyst til at de skal jobbe mange timer på bilen, med en timepris på 925kr... Siter 07 VW Passat 2.0TDI Highline 99 VW Golf 1.6 61 Humber Super Snipe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Logico Skrevet Juli 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 går rotoren i fordeleren rundt da? Var nok litt kjapp istad, mente jeg hadde testet dette. Sjekket det nå, tok av fordelerlokket, og dro'n på starter'n. Rotoren beveget seg kanskje et par millimeter, Dvs rotoren går altså ikke rundt. Er det meningen at rotoren skal gå rundt når lordelerlokket ikke er montert på? Hva betyr dette da? Siter 07 VW Passat 2.0TDI Highline 99 VW Golf 1.6 61 Humber Super Snipe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juli 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 Jepp den skal gå rundt selv om fordelerlokket er av, er nok mest sannsynligt låsepinnen i fordelerdrevet om har tatt kvelden da. Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Juli 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 lønner seg ikke og haste, bra du fant feilen så fort uansett:thumb Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Juli 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2006 hadde samme problemet med vectraen min men det var taggene i registerreima som var røket... du får ta av dekselet til regreima å se om den går rundt... Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Logico Skrevet Juli 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 hadde samme problemet med vectraen min men det var taggene i registerreima som var røket...du får ta av dekselet til regreima å se om den går rundt... Akkurat dette som har skjedd. Dro motoren rundt med fastnøkkel, og alt virker fint, ingen ulyder. Parkerte bilen, ingen ulyder da, og ingen rare lyder da jeg prøvde å starte den første gangen etterpå heller... Meget rart, bare tennene i bunnen av reima som har gått. Ellers virker reima ganske bra, er vel ca 30-40 000 km til den egentlig skulle byttes. Meget rare greier... Ny reim er handlet inn. Siter 07 VW Passat 2.0TDI Highline 99 VW Golf 1.6 61 Humber Super Snipe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 Bra det løste seg da :) Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg