Gå til innhold

Bytte clutch Omega 2.0i 1997 modell, er det vanskelig?

Ranger emnet


fredde1972

Anbefalte innlegg

Hei, skal til å bytte clutch på min 97 modell omega. Den begynner å slure litt ved provosering i motbakke og høye gir.

 

Er det noen som kan gi meg en grei step by step guide så jeg ikke driter meg ut på noe? Er det noe spesialverktøy jeg trenger for å få fikset det?

 

Merkeverkstedet skulle ha 7500,- for å fikse det og ville regne 6 timer på jobben. Noen som mener noe om det? Syntes det var mye sammenliknet med en golf jeg betalte 3500,- for her for et par år siden...

 

Hadde satt usanssynlig pris på litt hjelp her...

 

Hvor får jeg forresten tak i en clutch på billigste vis?

 

Takker for all hjelp jeg kan få....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben er i grunn ganske lett i teorien.Du må splitte kasse fra motor og bytte friksjonsplata. Da hadde jeg byttet til en sinter chutch eller en "racing" clutch,pga du kjører vel ganske gris med bilen din.slik at du har fått clutchen på en 97- til og synge såpass.

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei kjører ikke gris i det hele tatt. Den går stille å pent rund i byen med kjærringa i :) så noen racing clutch blir det ikke...:hello:

 

Var under bilen å tittet litt i dag og så at det har rent litt olje ut av den lille sprekken imellom kassa og motoren. Så det er vel kanskje simringen bak svinghjulet som har begynt å lekke litt og smittet av litt på lamellplata???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kan høres som du har funnet problemet der.Synes det er rart hvis den ikke er grisekjørt.at det skal begynne og slure.

 

Vanlig feil på Omega er simringen som sitter mellom girkasse og mellomaksel. det tåler ikke altfor mye. sjekk om det er tørt rundt der.

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår