Gå til innhold

basskasse i glassfiber spørsmål?

Ranger emnet


johnivar88

Anbefalte innlegg

og til slutt.. jeg klarte jo selvsagt og miste boksen min med topcoat i dag!! så der er det veeeeldigt lite... er topcoat noe du MÅ ha for å kunne bruke glassfiber? er det bedre med gelcoat? og hva er egentlig top/gelcoat godt for?:P og etter som det ikke selges Aceton på biltema er det noe annet som kan brukes? Lynol? whit sprit eller no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette står i 'How To' forumet..

 

Gelcoat eller Topcoat er, hvis ikke jeg babler søppel nå, et "finish" lag som man smører på før man støper med glassfiber. Når jeg støper med glassfiber bruker jeg ikke gelcoat eller topcoat, kun til å lage form av andre gjenstander.

 

prøv deg fram så finner du det fort ut hvordan du vil gjøre det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bør forsterkeren ligge?:P burde det kanskje ligget under glassfiberen? inni glassfiberen med plexiglass eller noe? tenker da å utnytte hjulbrønnen:P

sorry er litt grønn på dette.. og hvordan får man best lyd ved glassfiber kasser? tre inni? lyddemper etc?

 

 

Er ikke sikker på om jeg skjønner helt hvordan du tenker her men.. Det du må passe på om du skal legge forsterkeren i "en kasse", er at den får luft.

En forsterker vil generere endel varme, så det vil da være nødvendig å sette vifter som suger inn luft til forsterkeren, og som blåser det ut på andre siden...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vet ikke åssen bil du har og hvor stort bagasjerom du har. jeg ville kanskje ikke hivd forsterkerne nedi hjulbrønnen med tanke på varme, som gundersen sier så trenger dem luft. Har du passe stort bagasjerom hadde jeg dritt i hjulbrønnen og heller laga meg dobbel bunn i hele bagasjen (hvertfall fram til kassa) . I den doble bunnen kan du hive forsterkerne med kjøling å plexi etc i topplata.

 

Når det gjelder kasser bør så mye som mulig være i tre (mdf eller spon) front eller lingnende i glassfiber for former.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, du har ei plate helt i bånn som du skrur fast forsterkere etc til, så "lekter" du ut ei plate over den som du kler med stoff/skinn etc og lager vinduer osv til forsterkere.

 

Foresten ikke rare forsterkerne du får i en 14" brønn :P

 

holl kjeft!!!!!:P som sagt har jo ikke peiling jeg:D

 

du har ikke bilder av en sånn montering? et bilde sier mer en 1000 ord vet du!;) hehe. men skal nok altids klare å finne en løsning.. håper jeg får utnytte brønnen til noe i hvertfall.... en idè å ha bass der og bass i hver sin side og forsterkerene under hattehylla vis du forstår hva jeg menere.. ikke festet under men at de ligger loddrett for hattehylla!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du flink med fingra da gutt? Hehe..

 

Høres ut som du bør sette deg ned en kveld å bla deg gjennom store deler av forumet her.

 

Når det gjelder å ha forsterkern i brønnen: Ser ingen grunn til at det ikke skal gå bra så fremt du lufter godt. Du må ha en eller to 80 eller 100 mm. vifter som blåser rett ned på forsterkern og en eller to som trekker luft ut. Om du kjøper data-vifter og modder disse litt så kan jo det bli meget pent. Har vurdert akkurat samme selv. Du får jo kjøpt meget pene vifter på http://www.microplex.no . Se om du ikke finner noen som går på 12 v. så sparer du deg litt arbeid.

 

Men å støpe glassfiber nedi der er bare bortkasta. Alt du gjør da er å "flytte" overflata som allerede er der. Ingen hensikt. Det du må gjøre er å lage en bunn i størrelse med bunnen på brønnen. Denne for å feste forsterkern i. (ville kanskje latt den stå på noen skiver eller no for å få den litt "opp" fra bunnen, dette vil gi den mere luft).

 

Du spør etter bilder, let på forumet. Da lærer du garantert MASSE samtidig.

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår