craxz Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 Hadde jo denne hærlige check engine lampa mi som begynte å lyse, en kamerat har akkurat samme lampa og i bilen hans var det en ventil som var gåen, Jeg har tidligere målt dårlig kompresjon på en sylinder, 2 bar lavere trykk på sylinder nr 4 om jeg ikke tar helt feil, samt at bilen har et skyhøyt oljeforbruk, så da har det jo mest sannsynlig vært en ventil eller fler som har vært dårlig, og det skal vel da ikke være umulig at den har tatt kvelden helt, spørsmålet er da, er det veldig dumt å kjøre med det? har jo tross alt 15 til som funger (forhåpentligvis)! Vet jo ikke om det er dette som er grunne til at lampa lyser, men om det er det.. Noen som vet? Siter - Volvo S60 2.4 BSR - Volvoen! - Mazda Miata 1.6 - Konebilen X Morris Marina 1.3 Deluxe - SPIKER - X Nissan X-trail 2.2 DCI - DRITTBIL! - X VW Passat 1.8 - SOLGT - X Rover 216 GTi 16v Twin Cam - SPIKER - X Mercedes Benz 209D - Russebilen - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 Hvis du har høyt oljeforbruk og dårlig comp i en sylinder vil jeg heller tippe at toppakningen din er ødelagt. Mellom oljekanalen og sylinderen. Har du sjekka om eksosen er misfarga? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
craxz Skrevet Juli 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 Misfarga å misfarga, legger seg igjen god røyksky når jeg drar den godt på turtallet, samt at det spruter ekstremt mye sot ut av potta mi, regner med at det er olja sin skyld! Siter - Volvo S60 2.4 BSR - Volvoen! - Mazda Miata 1.6 - Konebilen X Morris Marina 1.3 Deluxe - SPIKER - X Nissan X-trail 2.2 DCI - DRITTBIL! - X VW Passat 1.8 - SOLGT - X Rover 216 GTi 16v Twin Cam - SPIKER - X Mercedes Benz 209D - Russebilen - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Juli 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 Da er det nesten garantert at det er ødelagt toppakning mellom en oljekanal og sylinderen. Bytt toppakning du. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Juli 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 har du høgt oljeforbruk kan du brenne ventilene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg