Gå til innhold

Knekking i dører og dug på frontrute

Ranger emnet


haaland

Anbefalte innlegg

Hei

 

Det er to ting som plager meg med min Opel Omega, og det er knekking i dører og dug på frontruten når det er fuktig ute.

Er det noen som vet hva jeg må gjøre for å få fikset dette selv?

 

knekking i dørene e vel egentlig på nesten alle tror eg.. e ikke mange omega eg ikke har hørt knekke.. smør hjelper vel kanskje? eller skifte neoen bolter.. kan sikkert ikke koste noe særlig..

 

men duggen.. fuktig som i regnvær eller fuktig som i høy luftfuktighet? har ikke det problemet på min omega, men hadde det på kadetten som eg hadde.. på kadetten står jo viften framme under dekselet mellom frontruten og panseret.. på den dugget det når det regnet eller når eg nettop hadde vasket den.. eg har ikke sett om det e samme prinsippet på omega, men på kadetten så hadde det en tendens til å samle seg vann oppi "boksen" som viften stod i.. det var fordi dreneringshullet var tettet igjen av drit.. eg tok bare utav hele greiene og vasket den og lagde et litt større dreneringshull.. kan være samme greiene på omega.. gratis å undresøke ihvertfall.. hehe..

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knekkingen i dørene kommer av sliten foring på dørstopperen..

dra til din opel-forhandler å kjøp noen nye.. de koster ikke mange kronene..

jeg har gjort det på min omega.

det er 2 plastikk topper (en for hver dør) og du får med en liten pakke med smøremiddel.

du opner døra og skrur ut skruen på dørstopperen, du må holde igjenn mutteren som sitter under den, så er det bare å skru :P

når du har fått ut skruen, så drar du opp den plastikken som sitter der og smører inn den nye med det smøremiddelet som følgte med, og sett den på plass.

det kan vere litt vanskelig å få den skikkelig nedi, men beveg litt på døra, så skal det gå fint..

så skrur du fast igjenn skruen og lever knirkefritt til neste gang :P

 

Mvh Tom

VW Golf 5 2.0TDI 2005mod.

Jeep Cherokee 4.0 1993mod.

Nissan 200SX 1.8T 1991mod.

Yamaha YZF 600 1999mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dørstoppere er grunn til knekking..

 

og fukten vet jeg ikke... men hadde begge deler i min omega til tider..

 

men sjekk for fukt.. og lekasje.. så er det bare og få tetta dette.. og slenge inn en vifteovn som kan stå og tørke opp resten.. ;):thumb

Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn

 

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Beklager at jeg tar opp gammel tråd.

 

Dørene mine har hatt en helt forj**lig lyd. To foringer kostet meg tilsammen 8kr og nå er bilen som ny:-) Billigste og enkleste fix noensinne.

 

*kysse bakken foran omega-guruene*

 

Synes altså ikke å være nødvendig å bytte hele stopperen, som kostet hundre ganger så mye som foringen på opel. Har dere dører som låter er det bare å løpe til nærmeste opelverksted.

 

-Magnus-

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår