Gå til innhold

Bilmekker som jobb!

Ranger emnet


rullest0l

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte at jeg kanskje skulle utdanne meg bilmekaniker om jeg ikke kom inn på phs(politihøgskolen). Hva skal til for å bli bilmekaniker? Hvor skal man studere? Hva tjener man sånn ca? Må man ha hatt bilmekaniker på vgs?

 

Håper på raske og positive tilbakemelding!

VW Golf 2006, 1.6l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så langt jeg vet er du nødt til å ta Grunnkurs i mekaniske fag, også blir det neste VK1 kjøretøy. Så søker du på læreplass.. noen annen måte aner jeg ikke uten om å gå rett i arbeid med 4 år som lærling eller no sånt? Bilmekanikere har en ok lønn. midt på treet. men gode muligheter for videre utdanning som f.eks tekniker og utdanning i ledelsen.

mye nytt hele tiden og et spennende arbeid. Begynner som biloppretter i august jeg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så langt jeg vet er du nødt til å ta Grunnkurs i mekaniske fag, også blir det neste VK1 kjøretøy. Så søker du på læreplass.. noen annen måte aner jeg ikke uten om å gå rett i arbeid med 4 år som lærling eller no sånt? Bilmekanikere har en ok lønn. midt på treet. men gode muligheter for videre utdanning som f.eks tekniker og utdanning i ledelsen.

mye nytt hele tiden og et spennende arbeid. Begynner som biloppretter i august jeg!:)

er vel 5 år viss du bare skal gå lære.

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Gk. Mekanisk

2. Vk1 Kjøretøy

3. Læretid i bedrift

4. Læretid i bedrift

 

Thats it, skal du ikke gå skole er det 4 år læretid

 

Jeg vil helst unngå videregående skole ja. Hvor kan jeg utføre disse 4 årene med lære? Altså, utenom videregående skole. Har lyst til å "studere" for å bli bilmekaniker. Takker for gode svar!

VW Golf 2006, 1.6l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Gk. Mekanisk

2. Vk1 Kjøretøy

3. Læretid i bedrift

4. Læretid i bedrift

 

Thats it, skal du ikke gå skole er det 4 år læretid

 

Jeg vil helst unngå videregående skole ja. Hvor kan jeg utføre disse 4 årene med lære? Altså, utenom videregående skole. Har lyst til å "studere" for å bli bilmekaniker.(Olso/Akershus) Takker for gode svar!

VW Golf 2006, 1.6l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Gk. Mekanisk

2. Vk1 Kjøretøy

3. Læretid i bedrift

4. Læretid i bedrift

 

Thats it, skal du ikke gå skole er det 4 år læretid

 

Jeg vil helst unngå videregående skole ja. Hvor kan jeg utføre disse 4 årene med lære? Altså, utenom videregående skole. Har allmen fra videregående, har dette mye å si da jeg skal ta lære år? Har lyst til å "studere" for å bli bilmekaniker i Olso/Akershus, noen tips til hvor? Takker for gode svar!

VW Golf 2006, 1.6l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å få til dette i fjor, men det viste seg å være vanskelig. Voksenopplæringa har ikke plikt å prioritere deg siden du har fullført videregående. Du havner derfor nederst på lista. Det du evt kan gjøre er å ringe rundt og høre om noen vil ha deg som lærling i fire år.

 

Jeg ga opp, byråkrati norge suger, private skoler er best.

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med grunnkurs, VK1, og VK2, skal jo inn i militæret i sommer om 2uker. Hvem ringer jeg for å spørre om jeg kan jobbe hos folk som lærling? Eller må jeg da ta hele videregående på nytt på Sogn vgs eller noe lignende? Har de andre skoler med denne linjen?

VW Golf 2006, 1.6l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gulesider, søk etter "verksted oslo", ta opp telefonen, ring til alle og spør, ikkje verre enn det...som han over nemner så kan du ta gk i mekaniske fag, og få fritak frå dei fagene som du allerede har. dette kan du vel gjere på dei fleste yrkesskulene(alle skuler i nærheten der du bur står også i gulesider). det samme gjelder vk1 (køyretoy).

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder alt ja. Du kan ta 4 år i forsvaret også vis det er interessant.. eller.. vet ikke om det er mulig med 4 år men det er muligt med 2 år i lære hvertfall.

Ikke værre enn å ringe rundt nei og forhøre seg om. Alle fylker har vel denne skolen. Er 4 stk så vidt jeg vet i Rogaland. Er jo norges mesterskap også for slikt så regner med det er nok av skoler!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår