Gå til innhold

Omreg fra vare til stv

Ranger emnet


Baldrick

Anbefalte innlegg

Hvordan regner en ut hvor mye det koster å omregistrere en bil fra vare til stv? Det er en kalkulator på toll.no men får ikke tallene der helt til å stemme, ser ikke ut til at den tar hensyn hvor gammel bilen er, kun når den ble 1. gangs reg i Norge.

 

Jeg ville trodd det var slik at en først skulle regne ut engangsavgift på det det ville koste å importere bilen idag. Derette trekke fra bruksfradrag, som på en bil som har har vært i Norge i 3 år er 45%, men er usikker... Isåfall kommer jeg fram til at det skal koste 48.000 å omregistrere S4en min, kan dette stemme??

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CrZy_T

Er kun førstegangsreg. i norge som har noe å si når du skal gå fra vare til stv. Etter 10 år i norge får du det gratis.

 

Det vil jo si at det koster like mye å omregistrere en 2000 mod bil med samme specs som en 1992 mod registrert i Norge i år 2000, dette kan jo ikke stemme!

 

Det koster idag 184.614 å importere en 2000 mod bil med samme specs som en 92 S4, mens det koster 87299 for en 92 S4. Det kan jo da ikke koste de samme å omregistrere de bilene??

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rattlås

http://www.dinside.no//php/art.php?id=29982

 

Denne gir samme resultat som på toll.no, men dette kan ikke stemme av den enkle grunn at disse kalkulatorene sier det koster 159.138 kroner å omregistrere S4en mens det koster 87299 å importere en S4!!!

 

Tror begge disse kalkulatorene gjør en feil (eller mangler en funksjon), og det er at de går utifra biler som er kjøpt nye i Norge, ellers er det en kostbar affære å omregistrere en importert bil;)

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Baldrick

 

Denne gir samme resultat som på toll.no, men dette kan ikke stemme av den enkle grunn at disse kalkulatorene sier det koster 159.138 kroner å omregistrere S4en mens det koster 87299 å importere en S4!!!

 

Tror begge disse kalkulatorene gjør en feil (eller mangler en funksjon), og det er at de går utifra biler som er kjøpt nye i Norge, ellers er det en kostbar affære å omregistrere en importert bil;)

 

teksten på dinside er missvisende. Sier først at man slipper med 80% av avgiftene ved å ha grønneskilter og hvis man skal ha hvite må man betale de 80%'ne, men jeg tror nok at det er skrekksummen som er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat sjekket med Tollvesenet og dette er faktisk ett godt eksempel på hvor hærlig Norge er....

 

Importerer jeg en 92 Audi S4 til Norge idag koster det ca. 83.000 i avgifter for å få den registrert som stasjonsvogn.

 

Tar jeg min bil som er en 92 modell S4, importert som varebil til Norge i 2000, koster det meg nesten 160.000 å få den omregistret til stasjonsvogn

 

Så i teorien sparer jeg 77.000 på å selge bilen til utlandet for så å importere den til Norge igjen.... HEIA NORGE!!!!

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår