Gå til innhold

Rattlås

Bruker
  • Innholdsteller

    65
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Snekkerbil
  • Biltype (eks Audi)
    BMW

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Verste Vest

Rattlås's Achievements

  1. Begge har en rund ting til å forandre retning med og en spak av noe slag til å velge utveksling... Dessuten benytter begge to konseptet med en nål for beveger seg om en akse med en skala i bakgrunnen for å angi informasjon om hastighet og slikt. Her er det rett og slett snakk om en ren blåkopi, vi må kunne kreve litt mer utviklig på denne fronten. PS: Jeg ser at bilen med noen ringer i midten av den runde anordningen mangler den skrå spaken med knapp i enden. I følge gamle vandrehistorier kunne denne brukes til å la bilen bevege seg sidelengs i forhold til fartsretningen når fremdriften av en eller annen merkelig grunn ble forsørget gjennom fremhjulene, men dette blir tydeligvis ikke mulig for morgendagens unge...
  2. Det bratteste partiet i Holmenkollbakken er vel litt over 40 grader... God tur! ;)
  3. Audi har levert motor til den kjipeste Porschen (924), Porsche har satt navnet sitt på lokket på RS2-motoren, og Cosworth har laget RS4-motoren. Eller noe sånt...
  4. Det beste er nok å trimme dynamoen så man får høyere spenning og dermed mer gnist. Bør gi noen hester ekstra på hjulene...
  5. Spenstig filming, klipping og kjøring... Ingen tvil om at Pudding er ledende i landet på bilfilm-produksjon, ihvertfall i lavbudsjett-klassen ;) Det er også godt å se at mens noen har det i kjeften og snakker om hvor rå de skal bli på drifting, så tar andre ansvar og iverksetter med den redskapen de har til rådighet, selv om det ikke er stereotype driftebiler. Lånkebanen så jo artig ut også selv om den sikkert ikke er optimal for tradisjonell banedrifting, men kuperingen gjør det vel litt greiere å komme ut med bakdelen.
  6. Da kan du kanskje fortelle oss hva som er feil? :rolleyes:
  7. Våre hvitkledde venner er ute og drifter litt mer :eek: http://autoshowromania.tripod.com/1.wmv http://autoshowromania.tripod.com/2.wmv http://autoshowromania.tripod.com/3.wmv http://autoshowromania.tripod.com/4.wmv http://autoshowromania.tripod.com/5.wmv http://autoshowromania.tripod.com/6.wmv Dette slår det meste...
  8. Det er mulig jeg må skifte batterier på ironidetektoren min, men jeg vil kanskje tro at Skyline er like eksotisk for dem som en Volvo er her... :rolleyes: De er nok i Drammen for å filme alle Toyotaene på bilkaia før de runder av med en bab på Snappys og noen runder i Spiralen.
  9. Svenskene har http://www.highway-challenge.com, men det er mulig at de har en litt annen definisjon av "enhver idiot" enn deg ;) Mener også at Hr. Corvette/Ascona snakket om å dra igang noe slikt for en stund siden, uten at jeg har hørt noe mer om det. Han er kanskje opptatt på annet hold for tiden også...
  10. Og jeg kan komme ridende på den sedvanlige kjepphesten min: ;) Det er effekt som flytter bil, ikke dreiemoment... Når det er fint å ha høyt dreiemoment så er det fordi dette ofte tyder på at motoren yter en høyere effekt ved lavere turtall, og således flytter bil fortere. Effekt er jo som vi vet et produkt av moment og omdreininger (ganget med en passende konstant) On topic: Honda-symaskinen kompenserer for lavt dreiemoment med høyt turtall, og yter dermed 240 hester ved 8k rpm eller noe sånt. En dieselmotor kan yte samme effekt ved det halve turtallet ved å doble dreiemomentet.
  11. Du er kanskje ute og kjøre® i 200sx'en din? Hva er den registrert som? ;)
  12. Han har isåfall også lurt Biltilsynet med 200sx'en, siden skiltene tilhører en Skyline R34 GT-R ;)
  13. FORSKRIFT OM TAP AV RETTEN TIL Å FØRE MOTORVOGN M.V Jeg vil tro det er litt fåfengt å påberope seg "aktsom forbikjøring" med 95 i 50-sone, men det kan muligens ikke skade å prøve...
  14. Bare et lite spørsmål, (nesten) uten baktanke: Hvor sinnsyk er en gjengs Skyline egentlig? Feks. i forhold til hva man får om man tar med seg en tilsvarende mengde grunker (eller gryn, om du vil) til Tyskland eller et annet land etter eget ønske. Det er helt klart tøffe, fete og raske biler, men jeg mistenker at mange tror at de leveres standard med naaws, en million hester og Hollywood-filmteam, på samme måte som AE86 stort sett kjører sidelengs. Det uoppnåelige blir ofte litt mer attraktivt...
  15. Grunnen til at det er lov er vel at bilistene godtok forelegget uten videre diskusjon... "Hei, vil du ha bot?" "Ja, takk" "Værsågod" Det ble vel også sagt at forelegget var på to lapper, noe som sikkert tilsvarer 7 km/t over grensen eller noe. Kanskje gutta syntes de slapp billig unna?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår