Gjone Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Ønsker meg et nytt filter til min audi 100 2.3 og da tenker jeg selfølgelig på et k&n filter. men vet ikke om jeg skal sette rett inn i orginal boksen eller ikke? Noen som har noen meninger...angående lyd, og andre ting jeg må gjøre om jeg bytter til et sportsluftfilter? på forhånd takk Siter -BMW 316I Touring xAudi 100 2.3L s-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Kjøp et innsatsfilter. Åsså kan du jo evt lage noen hul i luftfilter boksen. Da får du råå lyd ;) Siter 98 Audi a6 1,8tq 92 Vw Passat 1.9tdk 82 MB Gelenderwagen 300Td X 85 Audi 100cs quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjone Skrevet Juli 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Tusen takk for svar... Er et innsatsfilter jeg også har tenkt på... men ble litt usikker om jeg får nok lyd. men uannsett så er jo ikke femmer lyden dårlig..hehe. er det noen som har forslag til hvordan filter jeg kan kjøpe og i såfall hvor? Siter -BMW 316I Touring xAudi 100 2.3L s-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Du vil nok ikke få noe mer lyd av innstatsfilter, men du kan jo sette inn et innsatsfilter og lage et passe stort hull i luftfilterboksen. Da får du lyd!! Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjone Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Om jeg borer hull i boksen, vil ikke motoren suge mye falsk luft da? Eller er det ikke skadelig? Siter -BMW 316I Touring xAudi 100 2.3L s-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MuV Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Neida, du lager hull i nedkant av boksa, alså nedenfor filteret. Da kommer det ikke noe rusk til :) Blir heller ikke falsk luft. Åpent filter er litt værre å sette på pga lokket på luftfilterboksa henger sammen med hele systemet. Da må du i tilfelle bytte ut selve boksa med en omformer. Siter Audi 100 2,3E '91 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Neida, du lager hull i nedkant av boksa, alså nedenfor filteret. Da kommer det ikke noe rusk til :) Blir heller ikke falsk luft. Åpent filter er litt værre å sette på pga lokket på luftfilterboksa henger sammen med hele systemet. Da må du i tilfelle bytte ut selve boksa med en omformer. Vurderte å lage omformer til min. Det er nok litt jobb men kan nok bli kult ;) Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjone Skrevet Juli 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 Tusen takk for hjelpen. Blir nok et innsatsfilter bare lønningen kommer nå:) Gleder meg til å få det i. Skal også sette inn et anlegg i den som jeg skal se å se på nå :P hehe Mye morro med bil! Siter -BMW 316I Touring xAudi 100 2.3L s-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg