Alexxx Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 Vi har en passat tdi 99mod som ikke er helt som den skal. Det ble for ca 1 år siden byttet turbo, da denne visstnok var fucket, ladet ikke som den skulle, av og til dro den som faen, og andre ganger ladet ikke turboen i det hele tatt. De på verkstedet sa det var bra vi sendte inn bilen, for motoren kunne ryke når som helst med den gamle turboen. Ifølge min mor fant de ut den ladet 2bar, vet nå ikke jeg:P Men hvertfall, turboen ble byttet. Og nå lever bilen sitt eget liv. Av og til drar den som den skal, og andre ganger ikke. Virker som om turboen ikke funker optimalt. Turboen er helt ny, så er vel ikke den. Noen tips? Er slitsomt å kjøre opp disse bakkene her når den er sånn, forbikjøring er heller ikke gøy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaffeKarsK Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Bytt ut slangene til turboen, eller legg "sikaflex" rundt slangene. Er disse morknet, så lever den sitt eget liv. Utrolig vanskelig å feilsøke når feilen kommer å går.. Men bytt ut slangene!! Siter [o] Nissan Almera 1,4 100hk Sedan 1998 [x] Audi A4 1,8 Turbo Quattro 1996 STV [sOLGT] [x] VW Passat 1,9TDi Syncro 1997 [solgt] [x] Golf 2 Syncro 1990 [sOLGT] [x] Audi 80 16V Quattro 1991 [sOLGT] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Er det helt plutselig at den ikke drar som den skal, og hvordan oppfører den seg da? :eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexxx Skrevet Juli 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Kaffekarsk: takk for tipset, det skal prøves ut. Kremt: Den drar som den skal av og til, men jeg synes det som oftest er når den er halvvarm, altså halvveis til 90 grader. Og av og til drar den som den skal, plutselig mister den effekten, så drar den dass igjen resten av turen:P Utrolig irriterende. Hørt det er en del feil på 99 modellene. Men jeg syns det er rart at det ikke ble oppdaget på verken service, eller når de byttet turboen. Som sagt, så var visst turboen gåen da, for da var den virkelig gale. Nå er den bedre, men fremdeles ikke som den skal. Satt på med en kompis sin familie sin Audi diesel. Omtrent samma motor, volum og effekt og slikt. Det var som natt og dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stein t Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Kaffekarsk: takk for tipset, det skal prøves ut.Kremt: Den drar som den skal av og til, men jeg synes det som oftest er når den er halvvarm, altså halvveis til 90 grader. Og av og til drar den som den skal, plutselig mister den effekten, så drar den dass igjen resten av turen:P Utrolig irriterende. Hørt det er en del feil på 99 modellene. Men jeg syns det er rart at det ikke ble oppdaget på verken service, eller når de byttet turboen. Som sagt, så var visst turboen gåen da, for da var den virkelig gale. Nå er den bedre, men fremdeles ikke som den skal. Satt på med en kompis sin familie sin Audi diesel. Omtrent samma motor, volum og effekt og slikt. Det var som natt og dag. prøv å skruv av tenninga å vri den på ijen.... samme problem på damas bil 98mod tdi.... går i nødmodus på styreenheten.. :eek: Siter opel zafira opc 2007 opel vectra stv 20 DTH 1997 opel calibra 20 i 16v 1991 http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vanmastern Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 ja jeg og fikk det en gang, bila gikk som et dass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 prøv å skruv av tenninga å vri den på ijen.... samme problem på damas bil 98mod tdi.... går i nødmodus på styreenheten.. :eek: Isåfall er det luftmassemåleren som har fucket det til :eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg