Gå til innhold

Tråden om min E36 318i M-Tech cab

Ranger emnet


Richie85

Anbefalte innlegg

Ja, etter mye mas fra Dr_S tenkte jeg det var påtide å lage ny tråd på caben..:)

 

Bilen ble kjøpt i Juli 2005 av Siv :) Siv og jeg dro til Bergen for å hente bilen og hun har hatt den siden.. Endring i planene om bosted førte til at hun ville selge bilen og jeg fant det riktig å kjøpe bilen av henne.

 

Dette er altså en 1997 BMW 318i cab med original montert M-pakke. Med denne pakken følger som de fleste på forumet vet, M-front, sideskjørt og hekkskjørt + interiør, ratt, girkule og understell. Denne bilen har ettermontert H&R senkesett som er godkjent i vognkort. rullet 130.000km, importert i 2002 av Jæger Sentrum i Bergen.

 

Utover det som er standard på bilen har det blitt ettermontert 17" AC Schnitzer type 3 felger (som nå er solgt) blitt satt på 18" M-Paralell istedet. Dette kler bilen meget(!) godt!

 

 

 

- Simons eksosanlegg uten den velkjente prompelyden som forekommer på bmw 4cyl med eksos som har lyd.

 

- Alpine 9811R Spiller, Focal høytalere (vil bli montert når jeg klarer å få byttet den feilkjøpte str)

 

- M3 frontlist + Gt Carbon look leppe..

 

- Original ny Windshot

 

 

 

 

Det som kommer på bilen er Schmiedmann senkeskåler foran, som slipper den ned 10mm til.. synes den er for lav bak i forhold til foran med tanke på hjulbuene og avstanden fra gummi til kant.

 

Og M3 speil.. noen som har noe brukt å selge meg? Ikke chrome eller blinklysspeil! Skal tross alt være pent også!

 

 

men slenger med bilder fra hvordan bilen var da den ble kjøpt og hvordan den ser ut pr. dags dato.. bildene er ikke av beste kvalitet.. mobilbilder! Men kommer finere når det blir E36 bilder sammen med Dr_S, Jondepon osv!

 

Da sier jeg takk for meg ;)

 

 

Nyinnkjøpt

Fronte36.jpg

 

Side.jpg

 

 

interiøret

inni.jpg

 

 

sammen med Dr_S på Gauterød

IMG_5458.jpg

 

 

nye 17" acs kopi

bak-side.jpg

 

 

med acs kopper

HPIM0573.jpg

 

 

18" M-Paralell og M3 lista foran

KW6Y9838.jpg

 

 

Pr.dags dato med windshot og gt leppe

Bilde000.jpg

 

Bilde007.jpg

 

Bilde028.jpg

 

Bilde030.jpg

 

Bilde029.jpg

08 - Volvo V50 2.0d R-Design

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kebab :) Hehe tuller med deg...

 

Lykke til!

 

Hah.. smalt fra rett kjeft unge mann ;)

 

hehe

 

 

Åssen går det med NSXn? blir d no N/A tuning?

08 - Volvo V50 2.0d R-Design

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah.. smalt fra rett kjeft unge mann ;)

 

hehe

 

 

Åssen går det med NSXn? blir d no N/A tuning?

 

 

 

Nope, det koster like mye eller mer enn nye bilen din, så må ta meg av basic først... Høydejusterbar, Volk 18"/19", Tubistyle eksos, erstatt slitte skinnseter med nytt sort alecantra trekk, få inn ny senterkonsoll med plass til vanlig headunit og få inn diskrè bortgjemt anlegg, få på motorcover som viser motoren litt, erstatte div. hardplast med børstet alu osv.

 

M y e smått å ta meg av først før jeg går løs på motoren. :)

 

Ps. Dem hadde fått 400 hk i motor N/A med oppborringa og motorrommet ser 100% OEM ut så det skal jeg ha :thumb

 

 

Så skal du ha ny 6-er motor i den eller er det fortsatt i plan-stadiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. ja, er vel greit å ta det som er viktigere først ja.. men blir bra uansett vettu! kul bil..

 

Tror ombyggnigen til sekser blir drøy.. lar seg nok gjøre, men om det er verdt det er en annen ting... Tenkt tanken på å kjøpe meg en 318is maskin og kanskje hive en stressvifte på den? ;) hadde vært litt gøy... hehe

08 - Volvo V50 2.0d R-Design

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil! Kledde utrolig godt M-paralell, husker jeg viste deg bilder av gamle 325 cabben til azzido med disse felgene, bra du tok hintet ;)

 

 

Hehe.. ja! Forguder de felgene.. ville hatt dem på E39, E34, E38 også! :P hehe.. dem er fine assa! må bare få tak i noen M3 speil... :) det mangler den!!

08 - Volvo V50 2.0d R-Design

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin cab! men "vindskjerm" må jeg si meg uenig i... vind i nakken og lett forkjølelse hører vel med!

 

 

Hehe... sant det:) Men når folk jeg besøker stort sett hele tiden er i tønsberg og jeg bor utenfor oslo, så er det ca en times tid på E18 hvor det går i alt fra 100++ så er det deilig å slippe vinden der... :) var som deg før jeg kjørte opp og ned noen ganger.. hehe..

08 - Volvo V50 2.0d R-Design

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår