Grev1 Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 Jeg bytta dieselfilter på ventoen i går 1.9tdk.. Bilen går som den skal på tomgang og med turtall, men den har blitt tyngre å starte.. Før jeg bytta filteret starta den etter ca et halvt sekund, nå må jeg dra den på startteren i ca 10 sek! Er det luft i systemet? Er vel selvluftende? Har ikke kjørt så mye med den etter at jeg bytta, må jeg kjøre en stund før den får ut all lufta? Jeg fylte filteret nesten helt fullt med diesel! Var ikke mye diesel på tanken da jeg skifta.. Ser at det er luftbobler i dieselslangene når den går på tomgang, men ved gass, er det ingen eller få bobler? Ska det være slik? Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Juli 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 bump Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 har aldri vært borti dette problemet og har skiftet dieselfilter på alt av VAG biler. har du rett filter? Har du fått det tett? noe annet du har vært borti når dette ble gjort? om du fylte filteret eller ikke har ingen betydning for senere bruk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein p Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 Skifta selv på min 92 passat tdk.Er vel samme motorn.I haynesboka sto det at den kunne gå på variert turtall i et par minutter etter skifte,før alt var ok igjen.Så vist den ikke har gått lengre en det,så kommer det vel sikkert etter hvert. Siter -01 Peugeot 806 Familiebil -80 Chevrolet Caprice 4 dørs -66 Ford Falcon stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg