Gå til innhold

Avlastningsventil

Ranger emnet


mrE

Anbefalte innlegg

En slags plystrelyd? Er ikke så markant lyd i denne som i en åpen en. Er vel selve fjørsystemet inn den som er litt mer solid enn i plastventilen, og da blir det vel mer "pipe/plystrelyd". Bilen lader kanskje litt jevnere med den ventilen også? Ikke sånn smånøkk...

 

settes den bare på samme veien som den orginale?

bestillte meg nettopp en sånn på NBS jeg også! der du har kjøpt din?

håper det ikke blir alt for mye lyd ut av den....!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden kommer ut av luftfilteret... så du må ha åpent filter for å få noe som helst lyd. Resirk slipper ikke ut noe som helst, den kjører alt tilbake. Og det måler LMM og hvis du setter på åpen dump blir verdiene feil og bilen går ikke som den skal.

ja,det jeg også mener,men jeg VET at jeg har sett flere a3'er med dumpventil,prøvekjørte tilogmed en da jeg skulle kjøpe bil..så er ikke helt med på at det ikke funker å ha det,for bilen gikk rent den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

settes den bare på samme veien som den orginale?

bestillte meg nettopp en sånn på NBS jeg også! der du har kjøpt din?

håper det ikke blir alt for mye lyd ut av den....!?

 

Ja, den har de samme hullene som den orginale, og ser delvis ut som den sånn objektivt sett, men er mer solid...

Kjøpte min der oppe, ja. Den er ganske stille, litt "hvisle/pipelyd". Sammen med åpent filter derimot...ptyssch... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjapt spørsmål. Er det spesielt for 1.8t'en at den trenger en resirkulerbar ventil eller gjelder dette for alle biler med luftemengdemåler?

 

Det gjelder vel de fleste audi bila tror jeg. Hvertfall etter hva jeg har fått med meg. 2.2 også..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan få forskjellig lyd med resirk.dumpventil, setter du den ene veien får du en "ptsjj" lyd og andre veien får du en plystre eller "kvittre" lyd som folk kaller det. spiller ikke så stor rolle hvilken veg du setter den. prøv ut og hør, er ganske kul lyd begge deler:) (husk at du må ha åpent luftfilter). det er "best" å bruke en resirk ventil på vw/audi, får jo samme lyden om du bruker resirk eller åpen, bare litt lavere lyd med resirk. (så slipper du japselyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg har en 1,8T, han har montert resirkulerbar ventil og åpent luftfilter og han har grom lyd og bra respons!

 

Angående åpen dumpventil så vet jeg at på volvo er det enkelte som har mikset med LMM foran spjell og så satt på dump uten å få de nevnte problemene!

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår