Krishell Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Hei, sitter å ser på IPD og lurer på å bestille meg Krenghemmer bak. ( har 25mm forran) Men så lurer jeg på hva som er orginalt bak på 940 sedan? Jeg vet man kan få kjøp på volvo men jeg fikk ikke vite hvor tykke de er. noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_245 Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 I reservedelskatalogen står det to alternativer: 3516572-9 19mm 3516573-7 16mm. Siter Volvo 945 S 2.3 (1995) B230FK Volvo 244 DL 1975 Volvo 240 GL stv. 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Hva jeg vet så blir bilen mer understyrt hvis du montere kraftigere stag bak, og 940en er vel nok understyrt fra før? Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Juli 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 Er det mulig å bli mer understyrt en det den er? skremmende... jeg vet at bilen skal være " myk " når det kjøres på grusveier slikt. men jeg vil bare sleppe å velte i svingene. kan jo prøve å lage meg et justerbart! aner ikke hvordan men Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 Vil det da være mer gunnstig med kraftigere stag foran? Man får jo ikke større enn 25mm stag forran, men vil et fjærbenstag gjøre susen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Juli 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 Jeg kan prøve å lage meg et en dag å se hvor mye det hjelper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 Så vidt jeg har forstått det burde man ikke slenge på så mye mer stabstag bak. Det er jo et der originalt fra før, og dette er nok. Bedre å slenge inn noe poly foringer f.eks. Foran derimot er det bare å slenge på alle stag du kan få tak i, både oppe og nede, og mot torpedoen og ambulansestag og alt hva de nå kaller det. ;) Da skal bilen slutte å krenge. Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Juli 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Noen som har testet med div camber etc på bilen? vet en med 240 på dette forumet laga seg noe " jalla" løsning som fungerte. ( mener ikke noe stygt med jalla :) ). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Stivere kregningshemmer bak = mere overstyring. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Juli 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 normalt sett ja. Har du testa på 940 før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Jeg kjøpte meg et slikt stag i dag, fordi jeg har også hørt at bilen bør være så stiv som mulig foran. Da jeg kom hjem fikk jeg ikke staget til å passe, det var litt for langt. Jeg ringte til forhandler, og han gliste og sa at bilen hadde sunket sammen - og at jeg måtte jekke fjærbeina fra hverandre for å få plass til staget. Er det noen som har vært borti dette før? Hvordan i all verden skal jeg få til det? Alle tips her er gode tips! Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 normalt sett ja. Har du testa på 940 før? Niks. Men det er sånn det fungerer på alle andre biler i hele verden. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Det går vel ikke å justere camber på Volvo? Da må du bygge no eget i så fall. Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Juli 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 var det jeg mente også, får vell få tak i dempere og teste litt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Jeg fikk montert staget på bilen min i dag, og har akkurat vært ute å prøvekjørt det. På bilen min var det skikkelig stor forskjell! Det var merkbart at fronten sugde seg mer ned i svingene, og framdekkene slapp ikke i det heletatt. Uten at jeg har testet å kjøre på bane virket bilen mye mer nøytral, kanskje litt overstyrt. Den ble også merkbart mer stabil i styringen i fart. Gleder meg til å få på lesjøfors og bilstein sprint nå :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg