Gå til innhold

Golf 1.4 vs 1.6l

Ranger emnet


Frank S.

Anbefalte innlegg

1.6 bruker vel rundt 14 sekunder tilk hundre vil jeg tro! Bensinforbruk er vel ikke så veldig mye forskjell, spørs jo seff hvordan man kjører den og om det er by/landevei. Min 1.6 ligger vel mellom 0,7-0,9 alt etter forholda.. Blir en del småkjøring for min del da!

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det ikke i 2000 at 1,6l motoren ble endret? skulle den ikke gå billigere og bedre fra år 2000, eller har jeg hørt feil?

 

Skjedde det noen andre endringer med golf mellom 1998-2001. f.eks store feil på 98mod som ble fikset på 99mod osv?

Mener det var i 2000 motoren ble 16v istedenfor 8v, og fikk 105hk istedenfor 100hk..

Min gamle mener jeg hadde ett gjennomsnitt på rundt 0.85-0.90 med 8v motoren..

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta

[x]1999-mod. VW Golf IV

[x]1999-mod. Honda Civic HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, fikk lest en del rundt om kring i dag.

der stod det at den nye motoren kom ut i mai i år 2000. 5hk mer, og 3nm mener jeg å huske. I følge dinside.no så var bensinforbruket redusert med hele 0,17l per mil.

 

maks dreimoment ved 4500omdreininger, på motoren før 2000 så var maks på 3800.

 

"Forbruket er imidlertid dramatisk forbedret: Da vi i 1999 testet en tilsvarende bil som vi nå har testet, fikk vi et forbruk på 0,88 liter per mil. Med den nye motoren bruker vi 0,71 liter per mil – altså 0,17 liter mindre drivstoff per mil. Dette er hyggelig, men fremdeles er det mulig å finne konkurrenter med et lavere forbruk enn dette."

 

hentet fra test hos dinside.no :

http://www.dinside.no/php/art.php?id=20720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han lurer helt sikkert på hvordan disse er i forbruk, og kjøper etter det han få av innspill her..

 

Min 1.6 ligger i snitt på 0.8.. På langkjøring klarer jeg å presse den ned i 0.65-0.7.. Men er sjelden over 0.8 i forbruk på en tank..

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

 

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår