Gå til innhold

Passat 87 prosjekt - Morel - Sinfoni - Evus - Kinetik - Soundstream - Alpine/Pioneer

Ranger emnet


Poolish

Anbefalte innlegg

Det som er tingen med og bruke seg (noen ganger) umenneskelig lang tid; du gjør ikke feil som du kanskje hadde gjort hvis du hadde blitt ferdig i en fei.

Hadde du gjort det veldig fort, kunne det godt hende du hadde sitti der med en bil og ett anlegg du kanskje ikke var fornøyd med. Og det er uvettig mye dyrere og begynne alt på nytt fra scratch :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Helt sant det ja. Er selv ganske nøye på lyden. Så hadde nokk ikke blitt mye fornøyd med det jeg egentligt hadde tenkt å kjøpe.

 

Har hørt veldigt mange anlegg i den prisklassen, for meg blir veldigt mye av det bare bråk. Uten demping, store subber, masse løse deksel osv. Bassen blir bare bromling å skrangling. for meg blir ikke dette musikk. blir bare støy i mine ører.

 

Nå har jo jeg en veldigt godt dempet bil og har fjernet alle løse deksel og lagt på pakkninger over alt hvor det var støy. så det billigere midlertidige anleget jeg har funker helt greit til å ha lyd i bilen. til prisen er det kjempe bra, men har selfølgeligt sine begrensinger.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ikke fått gjort noe med bilen :( ble endel overtid på jobben. så det var mørkt ute når jeg kom hjemm.

 

håpte å få gjort litt mer i morgen. tar kansje en liten tur ut nå bare for å se hvordan batteriet passer å ltt sånn småting. Men tror ikke det vil bli gjort så mye mer en det.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt inn batteriet nå. har ikke fått koblet det til enda.

 

Måtte legge på en ekstra pakning rundt kanten. Nå har jeg bare lagt på noe midlertidigt. Brukte en vinduspaknning jeg hadde ligendes. skifter den senere til noe passer bedre. som ser litt bedre ut også. så ikke mye fint ut med den brune.

 

Bilde157-1.jpg

 

Batteriet montert

Bilde159.jpg

Bilde161.jpg

 

Men så kom problemet. Batterifestet sitter som støppt. Kommer ingen vei. Men problemet ligger i reimene. Er langt fra fornøyd med dem. Først hadde jeg litt problem med å stramme dem helt. Brukte en tang å fikk dradd dem stramt og godt på. Men selv om dem sitter veldigt godt. Så gir dem seg litt/strekker seg. så hvis du rikser batteriet litt hardt fram og tilbake. så siter det løsere igjen :( Stappet en listebit under reimene når dem var helt stramme. Da kunne jeg rikse det jeg ville i batteriet, uten at det beveget seg noe særligt. Da sto det helt perfekkt.

 

Bilde162.jpg

 

Tenkte kansje å feste patentbånd i stålet oppforbi batteriet. Bruke det til å feste rundt reimene, og få strammet dem godt med det.

 

Batteriet står jo godt fast. det kommer aldri til å løsne og dette ut fra festet, men det vipper alt for mye fram og tilbake. vil helst at det skal stå mye mer stabilt en det det gjør nå. Har det montert nå for å se hvordan det går.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det så veldig bra de batteri festene ellers :) men det er "vanlig" det problemet med reimene... bruker samme løsning på batteriet frame men batteriet mitt er liggende så da sitter den veldig stabil, i ditt tilfelle blir litt vanskeligere. Men siden du har tilgang til sveise apparat så kunne du sveise noen nye stramere i metal isteden :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gummistroppene kunne holde det noe bedre da? vil ikke disse også strekke seg litt eller?

 

Var egentligt planen det å sveise et litt mer avansert feste, men gjorde aldri noe mer pga. stroppene skulle jo kunne holde det godt sånn det var (trode vi hverfal). Har festa det så godt i bilen nå. så vet ikke helt om jeg får det ut igjen for mer sveising :S

 

Hva med å bruke jekkestropp å feste det med? tenkte å kansje ta en tur å få kjøpt noen i dag. Disse vil jeg jo kunne stramme med veldigt mye mer krafft en de reimene jeg har. så tåler de nesten dobbelt så mye vekt som de jeg bruker nå. tror jeg skal kunne greie å få det til å stå helt stablt da.

 

Tenkte på den typen på bildet under. De ser også ut til å matche fargen på batteriet bra :)

 

getImg.asp?FileID=1276

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ketchup`?

 

kan du forklare/illustrere fremgangsmåten din der:)?

 

Ketchup er flytendes veske som mange andre merkemiddel. hvis du har f.eks. ei ferdig plate som passer 100% til bagasjerommet ditt. Så har du en skrue som stikker opp i midten. Denen gjør at plata ikke komer helt nedpå. Da må du lage et spor/utdypning i plata der. så den kommer helt nedpå.

 

Da tar du litt ketchup eller annet merkemiddel på skruen. legge plata helt bent nedpå. Løfter den forsiktigt opp. Så kan du se hvor dette sporet til skruen må lages. Ikke noe mer avansert en det ;)

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på bilxtra før i dag for å kjøpe jekkestroppene, men de var helt utsolgt på dette. Ikke kunne de bestille inn til meg heller :S Så det var ikke så mye service å få der angry2

 

Ligger en til bilxtra butikk der jeg jobber og kjører med post hver dag. så får ta meg tid en dag til å gå innom der å se :)

 

 

ser at de også har voltmeter og tempraturmålere til ganske greie priser der. så tenkte kansje å kjøpe det og å montere bak i plata med forsterkerene.

 

De minste modellene er ikke så veldigt fancy, men så ganske greie ut når jeg så på dem i butikken.

 

GetImg.asp?FileID=1459&xsize=250

getImg.asp?FileID=1460

 

De har også større modeller som disse:

 

getImg.asp?FileID=1442getImg.asp?FileID=1433

getImg.asp?FileID=1441getImg.asp?FileID=1432

 

De billigste ligger på ca 150 - 200 kr de andre ligger på ca 400 - 500 kr pr instrument. + sensoren på temperaturmåleren koster en femtilapp

 

Har kjørt veldigt langt i dag meg batteriet montert. Det holder veldigt godt med de reimene jeg har. Men ville helst hatt noe som greier holde det mye mer stabilt en disse gjør.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag startet arbeidet med å koble opp batteriet.

 

Først ble det gammle batteriet kastet ut.

 

Bilde171.jpg

Bilde170.jpg

 

Alle kabler som sto på - batteri. ble festet på ei skrue sammen med det orginale jordingspunktet til batteriet.

 

Bilde175.jpg

 

Når batteriterminalen skulle kobles på. så passet ikke dem til batteriet. etter ei stund så fant jeg løsning på problemet. fikk frest ut endel i batteriterminalen til - så de tilslutt passet perfekkt på + polen :D

 

Bilde181.jpg

 

så ble jordingen koblet på med ringterminal og ei av skruene som følgte med batteriet.

 

Bilde184.jpg

 

Ferdigt resultat:

 

Bilde186.jpg

 

Nå mangler kunn ekstra 50mm2 kabel til dynamo og bak til batteriet bak. Den til dynamoen vil gå ned under motoren og opp langs motorfestet. så tenkte å kjøpe noe "isolasjon"/rør til å trekke den i som tåler litt varme.

 

Når jeg prøvde å starte bilen etterpå. så startet den med en gang du dro rundt nøkkelen :win bilen har aldri startet så kontant før. Bare såvidt den har starta nå endel dager, med det gammle batteriet.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på endel nå både i dag og i går med batteriet.

 

Kom på det at jeg hadde endel ferdig terminerte evus strømmkabler som passer rett på skruen til batteriet. Noe som var til overs etter endel kobling i en båt.

 

Så da valgte jeg å bruke skruen i plassen for batteriterminalen. så har prøvd litt forskjellige løsninger og tilpasset litt osv.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag har jeg vært å fått klemt på noen fester på kabelen som skal til batteriet bak og til dynamoen.

 

HPIM1053.jpg

 

HPIM1052.jpg

 

Fikk også kjøpt en slange til å tre den i i motorrommet. Denne skulle tåle ganske mye varme. Og ble anbefalt av et firma som driver med instalasjon av dynamoer ol. De brukte selv denne.

 

HPIM1054.jpg

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår