Gå til innhold

Camaro i dag med barne sykdommer...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

FIkk i natt overtatt min 70 modell camaro med 454 motor.

 

ikke justert motor enda siden den er ny byggd.

har en holley 850 gasser og mener den får for mye bensin.... når jeg gir på bånngass på lavt turtall får jeg fireback oppi gassern og også en bitteliten gasser brann i går. stemmer det at det skal mindre bensin til da?

 

Og hva skal tenninga være på disse?

 

så ryker det ut av veivhusventilasjonen... (normalt)

 

kommer ikke på mere akkurat nå....

håper på raske svar så jeg får justert den.

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... for stramt justert innsugsventilen ?

Evt litt feil tenning...

 

Jeg hadde samme problemet på min sbf, da var det bare at den ene ventilen stod oppe...

 

Mvh

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er uten justering disse!

huff i morra skal jeg levere bilen til han som solgte meg den! skal enten ordne 454n eller sette inn en annen nybyggd 350.... men vil jo gjerne ha 454n!

motoren kakkes som bare d synes jeg og bruker olje! og fosser kvit oljerøyk ut av breatherne! NYBYGGD MOTOR! huff!

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en nybygd motor bruker olje er jo helt normalt. Stempelringer osv er jo ikke innslitt enda og slipper forbi mer nå enn etter et par hundre kilometer. Og når den bruker olje ryker den. Ikke innkjørte stempelringer vil også slippe noe av eksostrykket ned i veivhuset istedefor gjennom eksosportene. Jeg vil heller aldri satt klampen i bånn på en nybygd motor - er etter min mening straka vegen til motorhavari.

 

At den skyter flammer tilbake i gasseren skulle jo tyde på at den lukker innsugsventilene for seint eller starter forbrenningen alt for tidlig? Er ikke sikker men skulle tro det?

 

EDIT: du får kjøre til jobb i morgen så jeg får sett vidunderet ;)

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår