bmw 316 turbo Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 har tenkt til å turbo konvertere en 316.. har noen gjort det før? tar i mot tips, og eventuelle deler.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 Hva med bare å bytte til 320 motor da? Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MasterFlash Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 http://cgi.ebay.com/BMW-4CYL-1-6-1-8-2-0-Full-Turbocharger-Kit_W0QQitemZ8062440767QQihZ019QQcategoryZ72205QQssPageNameZWD1VQQrdZ1QQcmdZViewItem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 herregud noe så dødfødt. få deg en anna motor.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Du tjener mye mer hester og morro ved å få tak i en 2,5l f.eks, pluss at det er mye enklere.. Å sette turbo på en så liten motor er egentlig bortkastede penger, da du ikke vil oppnå noen stor effekt uansett.. Mæn det settet på ebay der var billig, så om du absolutt vil ha turbo, så kjøp det.. Får det ikke billigere annet sted uansett så.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Hva om han hadde satt i en m42 motor og trimmet den da?? En i sverige har 500-600hk i den gate reg. Full gass i tredje og bare spinner. Kan ikke si att det ikke er mulig og få hester ut av denne m40 motoren hans. Har selv en m40b18 motor jeg har turbo på og skulle greid og halde dem jeg. Dette er fra en som har hvert med i en e30 325i i lang tid. Min gikk til og med bedre sa han. Dette er ikke ment som noe personlig mot noen, men jeg er bare litt lei av alle som kommer med det å putte i en sekkser istedet for en firer. Kanskje han som eiger denne 316 bmw'n synnst det er spennende og trimme sin firer, akkuratt som meg.. Kan ikke skade det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Hva om han hadde satt i en m42 motor og trimmet den da??En i sverige har 500-600hk i den gate reg. Full gass i tredje og bare spinner. Kan ikke si att det ikke er mulig og få hester ut av denne m40 motoren hans. Har selv en m40b18 motor jeg har turbo på og skulle greid og halde dem jeg. Dette er fra en som har hvert med i en e30 325i i lang tid. Min gikk til og med bedre sa han. Dette er ikke ment som noe personlig mot noen, men jeg er bare litt lei av alle som kommer med det å putte i en sekkser istedet for en firer. Kanskje han som eiger denne 316 bmw'n synnst det er spennende og trimme sin firer, akkuratt som meg.. Kan ikke skade det.. er vel ingen som har sagt at det var UMULIG å få ut noen hester av denne motoren? er det vel? tenk heller litt smart du lille venn. 1.6 med turbo og original ellers, her snakker vi maks 150hk. får han tak i en 318is motor som også er en FIRER så har han 140hk. hva blir billigst og hva egner seg til videre trim? tja. 1.6 kansje?? og får han tak i en m50b25 som klarer 400hk med original innmat. hva egner seg best? tjaaa 1.6?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Ja han får problemer med att den ikke greier mer en 160hk på grunn av dyser da. Men jeg fikk jo 106hk på hjula bare med eksos og filter. De er det samme som en is, men han har jo bare 102org i motor da. Sorry for OT, og jeg har konvertert en slik motor bare det er fra en e30 Bytte bensintrykksregulator, dreie ned stemmpler eller få ti mls toppakkning til m42 motor. Den skal passe, det har jeg fått bekreftet fra motornord i sverige. Bruk en liten turbo, ikke større en t3. Da får du problemer med for lite bensin og tenningen på 0,5bars trykk. Snakker av erfgaring, byttet til t3\t4 turbo og da fikk jeg tenningskutt. Bytta til større dyser så blei det litt bedre men ikke bra. Så nå blir det data sprut.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Alt går,sjøl om enkelte absolutt må dømme prosjekt som ditt nord og ned pga "for lite" slagvolumbullshit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Det er ikke snakk om å dømme det nord og ned, å tråkke prosjektet ned i dritten slik du skal ha det til.. Noen kan kanskje tenke litt mer på hvordan de ordlegger seg fordi.. Slik jeg ser det, så prøver folk her å si i fra at han kan få til en bedre og enklere og kanskje rimeligere løsning ved å sette inn en annen motor.. Å montere turbo, når man ikke kan det selv, kan bli en meget kostbar affære.. Skal han ha alt nytt, pluss verkstedsmontering snakker vi fort 20.000,- og oppover.. Ny T3 ligger på en 6-7000,- manifold vet jeg ikke, men sikkert 2-3000,-, IC ca 2000,- slanger og rør og klemmer ca 2000,- og så kommer fresing/freiing av stempler, evt dobbel/tykk toppakning til 1500-2000,- og oppå det igjen så kommer verkstedregningen som sikkert ligger mellom 5-10.000,- avhengig av hvor du får det gjort.. For samme sum penger vil han kunne få seg en større, helt original og driftsikker motor, som vil ha mer effekt originalet, enn etter 1.6l har fått turbo.. Om du synes dette er dårlige råd..?? Ja da synes jeg ikke du har mye her å gjøre, unnskyld meg.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Kan jo hende denne karen har interesse for å prøve seg på en slik jobb,also konvertere. Ligger mykje moro i det arbeidet og en lærer jo mye,så lenge han kan bli veiledet. GIK og TurboPower er behjelpelige med råd og info sikkert:) Og for å poengtere: en 1,6ltr er meir en godt nok potent til å få mangen hester ut av,men ser at kvar gang noen forespør råd om trimming av "små" r4,blir en nesten mobba for å i det heile tatt gidde å prøve. Klart det kan være enklere å skifte til noe større. Men det er jo ka en har interesse for som er avgjørende spør du meg. Så at folk skriver at det er bortkasta,er vel folk som knapt veit korleis en motor fungererbullshit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Er vel viktigst att man gjør de man selv vil. Jeg også kunne ha hatt en turbo sekser som var ferdig byggd for samme sum som jeg har brukt, og mer drifftsikker også. Men jeg vil være enig att det er noe med det å lære seg og gjøre en konversjon. Jeg lærte mye. Og det er gøy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw 316 turbo Skrevet Juli 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 har konvertert bil før.. og vet jo det at jeg får mye mer igjen for pengene hvis jeg har en større motor.. har E30 M3 fra før.. så er ikke ute etter kreftene.. men tenkte kanskje det ville vært litt spesielt med en 316t.. er ikke mange av de.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Er det m40 eller m43? Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 er ikkje M43 en 1.8ltr 8 ventiler med reg kjede? M42 var modellen før med reg reim? i think......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.