Frakk2000 Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Holder på å lakke på bilen min, får dekt det ganske greit med jevn farge, men jeg får liksom ikke klarlakken til? Har slengt på 4 lag med klarlakk, men det blir bare ikke no særlig blankt, rubber og polerer, men det blir fortsatt skikkelig matt. Har dere noen tips? Lakker med metallic mørkegrå. (Bruker sprøyte og blander lakk) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Legger du 100% flyt ?? er basen 100% tørr ?? hvilken viskositet har du på klarlakken ?? hvilken temp har du under sprøyting ?? er pistolen riktig justert ?? hvilken avstand og hastighet sprøyter du med ?? hvilken dyse og luftkappe har du på pistolen ?? Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet Juni 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 >_< Ja si det. :P Finnes det ikke noen generelle tips når klarlakken blir matt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shibbyvolvo Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 skal vel ikke polere i starten... Siter [X]Bmw 520i 1990 http://www.bilforumet.no/5-serien/186187-shibbyvolvo-prosjekt-bmw-520-a.html [X]Bmw 320i 1988 http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1775461&posted=1#post1775461 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet Juni 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 Nei, lot lakken herde et par dager .. :P ? Tror kanskje jeg skal prøve å hive på litt klarlakk på nytt, skal jeg rubbe mellom vanlig lakk og klarlakken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadV12 Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 Du må legge mer klarlakk på hvert strøk.. klarlakken blir ikke blank hvis du legger den i tynne strøk. prøv på en plass som ikke synes så godt, f.eks der skiltet skal stå.. Før sprøyta fram og tilbake til de ser at det begynner å bli blankt. men ikke legg for mye, da renner det.. det som er trikset.. ;) jeg la først et tynt lag med klarlakk, så på neste strøk la jeg et tykkere strøk. Å husk å ha godt med lys! utrolig viktig.. Siter Mitsubishi Pajero TDI 92' Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt* Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt* Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt* VW Vento 92' 1,8 CL *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet Juni 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 Allright, skal prøve på med litt tykkere lag :) får satse på at det ikke renner >_< Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hello100143 Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 Skal ikke klarlakken herde i 1 måned elns før du kan polere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sp0ky Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 i vertfall noen dager. men det gjør egenrli ingenting med siig. så lenge det er i klarlakken kan jo alt poleres. Det er "mottoet" til læreren vår. Bilen min var også vanvittig matt da JEG TRODDE jeg var ferdig. men etter litt kjeft av min lærere og 4l klarlakk senere var han (jeg og) endelig fornøyd. Siter Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadV12 Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 Er jo best å ikke få siig da.. ser ikke bra ut. Klarlakken bør herde noen uker før du rubber har jeg hørt.. skal rubbe min til uka, og da er det gått litt over to uker. Men er det mulig å polere vekk siig? Siter Mitsubishi Pajero TDI 92' Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt* Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt* Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt* VW Vento 92' 1,8 CL *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sp0ky Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 ja så lenge det BARE er i klarlakken er det mulig. Men vil heller stresse ett par timer ekstra å få en orntelig blank lakk, enn å ha en som er matt og jævelig.. Enig? Siter Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadV12 Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 Ja, HELT enig. :D Og en ting som er viktig.. kjøp alltid mer klarlakk enn du beregner.. jævli trist å gå tom for klarlakk midt på en fanger.. :angry Siter Mitsubishi Pajero TDI 92' Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt* Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt* Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt* VW Vento 92' 1,8 CL *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet Juli 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 Hehe, jeg skal ihvertfall prøve med litt tykkere lag, synes klarlakken er evig tynn (små dråper) når jeg sprayer på, kanskje gå litt nærmere med sprøyta :P Går fett å la lakken herde i et ei uke ellerno før du polerer og koser deg, ihvertfall iflg Haynes lakkeboka ;) (Fikk 2 bøker, skal lese litt mer i de). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg