Gå til innhold

Honda - Angeleyes montering

Ranger emnet


FireNacho

Anbefalte innlegg

Jeg gir opp, etter å ha søkt gjennom bilforumet og club-honda så finner jeg ikke noe som hjelper meg med monteringen av angeleysene mine. Hadde det bare fulgt med en manual med alt det kabelrotet jeg fikk så hadde det gått greit. Jeg fant en del guider på club-honda om hvordan man monterte transistorer kjøpt på ELFA på diodene men det hjalp ikke noe særlig. Hadde vært veldig hyggelig om noen kunne forklart hvor alt skal hen. Det som forvirrer meg mest er at det bare er 3 kabler til hovedlysa, hvorfor er det ikke 4?

 

 

Uansett her er rotet, setter pris på all hjelp:

 

17906284459.jpg

17906362796.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke ting så godt på bildet, så kan bli vanskelig å forklare noe her..

Hvor har du kjøpt disse forresten? Sinnsykt rotete saker, på mine tre civic'er hadde jeg Eurolite sine, og det var gull! Ikke no kabelstyr eller noen ting..

Men så en ting ihvertfall, og det er den røde og svarte du har kommentert med WTF.. Det er tilkoblinga til en liten pære som sitter helt innerst i hjørnet.. Den kan du enten koble opp på en egen bryter, slik at den lyser når du vil skru den på, eller du kan koble den på samme kurs som parklysene, slik at de lyser hele tiden..

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

 

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, så jeg trenger ikke bry meg så veldig med den nei. Jeg kjøpte de hos BSbildeler. Jeg bli ikke så veldig klok av dette, får sende en mail til Per Kristian tenker jeg.

 

edit: Grunnen til dette styret er vel for å få lys på diodene som ikke tåler høye spenninger, de funker jo hvis jeg bare kobler til hoved og blinklys. Men jeg vil jo ha alt. Hadde det bare fulgt med manual så hadde jo dette gått glatt... gah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har skrevet transistorer på er rett og slett relèr!

 

Den hannpluggen der skal du nok koble inn kontakten til lyspæra de på, denne fungere som styrestrøm til relèt, de to hunnkontaktene er nok til de nye lyktene dine.

 

De to tykke røde ledningene med sikringer, kan enten være strømforsyning til kretsen, men hvorfor 2stk? eller så er det strømmen til lyktene dine, men det virker rart, da ville de jo gått inn i kontaktene. Du må nesten se under relèt der har være pinne et nr.

 

87: Strøm ut

30: 12v + (batteri)

86: styrestrøm

85: 12v - (jording)

 

Du har to relèr, ser ut som at de er koblet sammen med en skillediode. da har du muligens noen ekstra pinner på relèt.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår