RusH Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Jeg har et lite problem i bilen min. Har 2 forsterkere, 1 4kanals og 1 2kanals. Jeg har kun èn strømkabel fra batteri. Finnes det noe strømdeler eller lignende som jeg kan feste i bagasjerommet som gir feks 2 videre strømkabler fra den ene kabelen fra batteriet? Eller må jeg trekke 2 kabler... Og en annen ting, jeg har frontsett, 6,5" bak og doble subber i bagasjen.. Er det mulig å drive alt dette på den ene 4kanals forsterkeren? (Mac Audio 4XL). Jeg hadde en råtten toyota før som jeg gav faen i så jeg bare kjørte frontsett, bakhøyttalere og sub på samme 4kanals (bare la frontsett og bakhøyttaler kablene i samme utgang på forsterkeren og brokobla de siste 2 kanalene til subben) Følte at det var litt jalla-løsning men det funka jo! Tusen takk for svar, skal på langtur på fredag og er keen på å fikse anlegget før da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 du får kjøpt splitter ja. bilxtra, torshow og andre butikker som forhandler bilstereo har som regel dette på lager. tror det blir ganske tungt for 4-kanaleren å drive både toppregister og sub, men du kan jo prøve. kommer jo helt an på forsterkeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RusH Skrevet Juni 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 SÅnn er specs på forsterkern: or channel: 1-2 Stereo: 2 x 120 W bridged: 1 x 280 W for channel: 3-4 Stereo: 2 x 240 W bridged: 1 x 550 W Er det ikke bortkastet å bruke så mye effekt på diskant/mellomtone foran og 5.25" bak. Subwoofern funka jo ikke når jeg brokoblet den på kanal 3-4. Funket kun på High pass og Full, og ikke low pass der den egentlig skal være... Så jeg måtte kjøre den andre 2kanals dritt forsterkern (GAS) på subwoofern.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg