Gå til innhold

Bilaksjon For Bedre VEIER

Ranger emnet


Frode740R

Anbefalte innlegg

Bilaksjon For Bedre VEIER

 

Her inne bør ALLE eller flest mulig skrive under... denne linken bør egentlig spres over hele landet så vi kan få noe som hels igjen av ka vi betaler for i vei avgift i året. Du betaler nermere 3000 kroner. Som resulterer i næremere ulands veier. Dette vet i alle fall vi alt om som kommer i fra bergen. og eg kan vel også tenke meg at resten av norge er med på dette. Det koster deg ingenting å stemme.. men resultatet kan være nyttig. For slik det er i dag så betaler du 3000 kroner og ut av de så får du ikke se mer til enn ca 400. på lands basis. Denne linken er det bare til å spre videre ut i det blå. Fo eg e lei av å betale for trafikk ofre. Rader kontroller hjelper TYDELIGVIS ikke.. For der politet står er det ikke ulykker. men bare en Diger støv suger som suger inn gryn som Gutta i et gult bygg i oslo gnir seg i hendene av. Husk at OLJE er norge største INNTEKT. Bilistene er norges nest største. Kjekt å være norsk i norge. For her blir vi utnyttet.

I bergen kan eg nevne ett eksempel på "unødvendig" radar kontroll. Det er ikke sikkert den er unødvendig. virkning har den. den får folk til å kjøre i farts grensen. MEN!!!! dette er en veistrekning som det ikke har hendt 1 eneste ulykke på de siste 2 årene pga høy fart. det har hendt pga sviming bak ratet. skifting av felt og bruk av mobil telefon som skriving av sms eller lignende. Veien eg tenker på er selfølgelig "sjølinjen" eller som den heter fritz riebers vei.

Men nokk om det. dette var bare ett eksempel på statens måte og snylte oss uskyldige nordmenn på.

Stem på denne linken og få den også opp som linker Andre steder i forumet og på andre nett sider.

Trix er også å lese litt på denne siden. det er faktisk grådig godt beskrevet for deg som intriserer seg for Vei politikk.

 

 

Stem her: http://www.bilaksjonen.no/page.aspx?...NT_VISIBLE=OFF'>http://www.bilaksjonen.no/page.aspx?...NT_VISIBLE=OFF

 

Side: http://www.bilaksjonen.no/page.aspx

 

My car: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=114898

 

Enda en link: http://www.bedreveier.org/scenario2030.html

 

Viss det er noen som har noe å måtte tilføye eller sagt.. så e det bare til å slenge med kjefften

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville nok hjulpet mer om ALLE som på noe som helst vis arbeider som sjåfør legger ned arbeidet i helt til det kommer ett håndfast forslag på bordet om bedre veierl

 

evt. at alle disse kjører JÆVELIG seint

 

Eller som i Frankrike, med alle trailersjåførene som sperret alle de viktige veiforbindelsene. Men det er jo ingen i Norge som tør å gjøre sånn uansett:shake

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller som i Frankrike, med alle trailersjåførene som sperret alle de viktige veiforbindelsene. Men det er jo ingen i Norge som tør å gjøre sånn uansett:shake

 

Ingen som gidder.. Desverre..

Og om de gjør det, står de i stor fare for å miste jobben.

 

Men klart, er fullstendig enig med deg, og det tror jeg mange andre er og.

Problemet er at ingen bryr seg, og sjåførene vil, som vanlig, få smellen for det.

 

Gnomene som sitter med makta driter vel langt i veiene, så lenge de får lønna si...

- 1989 Scania P113 8x4

- 1988 Volvo 740GLT 16valve

x 1992 Opel Corsa 1,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper i allefall ikke å sitte på ræven og sur mule.. det mener eg. for da viser vi politikerene at vi godtar det sånn som det er. Viss ikke noen gjør noe så skjer det ingenting heller. Det er gjerne farten som dreper. Det er et Super rett svar. men alle vet at det blir ikke kjørt noe seinere om de setter ned farts grensen eller setter opp flere rader kontroller. Når de bygget ut veien fra oslo mot sverige så gikk ulykkes statestikken langt mere ned. og det til tross for at det også ble satt opp denne berømte farts grensen 100. OOOOoooo.. veien er i følge statens veivesen laget for fart opp mot 120 kmt. vel vi er vel fornøyd med 100. Det virker i allefall sån. for folk kjører i farts grensen der. På vestlandet her er vi blitt opplært til at viss det ikke er fortau langs veiene så skal vi gå eller sykle i det som de kaller for "veiskulder" Vi på vestlandet vet ikke ka veiskulder er... Men eg har sett tendenser te det på andre siden av fjellet. Og massevis i sverige. Dette koster så lite ekstra å bygge ut. og Det redder faktisk MANGEN liv, ikke pga ulykker som skjer langs veiene. nei faktisk pga ulykker som skjer I hjemmet osv. Forde at når sykebilen fyrer i gang saftblanderene på taket og suser i vei og kommer bak en lastebil eller buss som ikke har mulighet til å legge seg inn. så går trafikken plutselig mye senere. Du kan gjerne si at det er kun ved sjeldne anledninger det hender. Men ikke tenk som makten!!!!! Stortings gutta!!!!!! For de er du kun... KUN ett tall. Ett siffer. skummelt. og det er syn de ikke gjør noe med det. For ett liv er Alt verd. I fjor leste eg i Avisen at politiet anbefalte folk å kjøre 5 kmt over farts grensen ovenfor å kjøre 5 kmt under farts grensen. det for å kunne ha muligheten til å holde seg mer våken. Som vi alle vet så er veien så dårlig og eg mener no det at på veier som er beine og rette flott og kjøre på så er det jævlig let å trøtt og døsig når man kjører hjem fra jobb i en rullende kø der farten holder 50kmt i 80 sonen...

 

Eg mener at vi må ta oss sammen.. Vise at vi ikke godtar det lenger.

 

Koffor ikke spre budskapet videre. Få flere til å stemme. Disse gutta som har lagt opp denne siden er arkitekter for veier og vet ka som må til for å få veinettet opp å gå til ikke bare dagens behov men også frmtidens behov.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper i allefall ikke å sitte på ræven og sur mule.. det mener eg. for da viser vi politikerene at vi godtar det sånn som det er. Viss ikke noen gjør noe så skjer det ingenting heller. Det er gjerne farten som dreper. Det er et Super rett svar. men alle vet at det blir ikke kjørt noe seinere om de setter ned farts grensen eller setter opp flere rader kontroller. Når de bygget ut veien fra oslo mot sverige så gikk ulykkes statestikken langt mere ned. og det til tross for at det også ble satt opp denne berømte farts grensen 100. OOOOoooo.. veien er i følge statens veivesen laget for fart opp mot 120 kmt. vel vi er vel fornøyd med 100. Det virker i allefall sån. for folk kjører i farts grensen der. På vestlandet her er vi blitt opplært til at viss det ikke er fortau langs veiene så skal vi gå eller sykle i det som de kaller for "veiskulder" Vi på vestlandet vet ikke ka veiskulder er... Men eg har sett tendenser te det på andre siden av fjellet. Og massevis i sverige. Dette koster så lite ekstra å bygge ut. og Det redder faktisk MANGEN liv, ikke pga ulykker som skjer langs veiene. nei faktisk pga ulykker som skjer I hjemmet osv. Forde at når sykebilen fyrer i gang saftblanderene på taket og suser i vei og kommer bak en lastebil eller buss som ikke har mulighet til å legge seg inn. så går trafikken plutselig mye senere. Du kan gjerne si at det er kun ved sjeldne anledninger det hender. Men ikke tenk som makten!!!!! Stortings gutta!!!!!! For de er du kun... KUN ett tall. Ett siffer. skummelt. og det er syn de ikke gjør noe med det. For ett liv er Alt verd. I fjor leste eg i Avisen at politiet anbefalte folk å kjøre 5 kmt over farts grensen ovenfor å kjøre 5 kmt under farts grensen. det for å kunne ha muligheten til å holde seg mer våken. Som vi alle vet så er veien så dårlig og eg mener no det at på veier som er beine og rette flott og kjøre på så er det jævlig let å trøtt og døsig når man kjører hjem fra jobb i en rullende kø der farten holder 50kmt i 80 sonen...

 

Eg mener at vi må ta oss sammen.. Vise at vi ikke godtar det lenger.

 

Koffor ikke spre budskapet videre. Få flere til å stemme. Disse gutta som har lagt opp denne siden er arkitekter for veier og vet ka som må til for å få veinettet opp å gå til ikke bare dagens behov men også frmtidens behov.

 

Kan å uttale deg du :)

Tingen er jo at dersom han stat skulle være så snill å gi litt mer penger til bedre utbygging av Norges veier, skjer det KUN på østlandet, mens vi i nord og på vestlandet blir sittende med våre crappy veier.

Klart farten dreper, men veiene forårsaker gjerne ile ulykker de og.

En jeg kjenner som kjører vogntog kom fra Brønnøysund for noen år siden, fikk 1 hjul utfor asfaltkanten og tippa utfor kanten, rulla 20m ned mot et vann og havna under bilen(dette syns jeg er et meget godt eksempel), men igjen driter staten i det.

Dette er som sagt noen år siden, men veien er fortsatt like ille.

Sist det ble bevilget penger til veiutbedring havnet stort sett alt på østlandet.

 

Er veldig enig i det dere sier, men tviler på at denne aksjonen kommer til å hjelpe oss noe særlig.

Det er ikke så lenge siden denne linken var oppe, og jeg kan ikke se noen bra veier før Tr.Heim..

Tror nok vi som brukere må finne på noe nytt..

 

Heia Norge:shake

- 1989 Scania P113 8x4

- 1988 Volvo 740GLT 16valve

x 1992 Opel Corsa 1,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo vi kan gjerne si at det ikke vil skje noe. Men det som er intresangt er at no ser det ut til å skje noe. media er begynt å reagere.

Og faktisk så betyr det noe. For media styrer også en del av landet. men kun en uke før valget. og vi vet alle at politikerene lover og lover og lover nye veier. men det skjer ikke noe. i DAgbladet går det an å sende inn bilder av de Verste veiene du vet om. Det må gjøres noe. Damen som styrer veinettet vårt i dag må heller finne på å planlegge planting av trær eller blomster. for hon duger jo ikke te en drit.

Vel vi kan ikke si at det ikke hjelper. For det må det bare. Det kan ikke fortsette sånn...

Det hjelper som sagt ikke med radar kontroller. Ikke for å forebygge ulykker... kansje litt. men da må de finne andre steder å ha kontroller. En dødds ulykke koster staten nermere 20mill. Norge er det eneste landet i europa som har om registrerings avgift. I sverige og england vet eg at der er det et langt lettere system. Skal ikke si det helt sikkert men eg mener ganske fast og bestemt at der beholder du skiltet på bilen når du selger bilen. Du betaler på en måte bare en engangs registrering. Genialt spør du meg. Det sparer staten for MASSE papir arbeid. Kjøper du flere biler så må du da registrere flere biler.

I sverige har de nettopp fått opp bomstasjon i stockholm. men det er bare for en prøve periode. Det vil bli folke avstemning på om de skal beholde den eller ikke.

Husk på det at bygges det en vei som koster litt penger så kan du være sikker på at det kommer en bommstasjon opp.

Vi har fått nokke so m de kaller for Piggdekk avgift. Ka e dette for noe tull. Har vi fått problemer med fantasien på kordan vi skal få takk i skatte penger på en mest usynlig måte. Som folk godtar. Et bil magasin testet faktisk ut dette og kom frem til at piggfrie dekk forurenser mer en pigg dekk. Det hadde noe med opp bygningen av det piggfrie dekket. De skylder på at det er piggdekkene som legger grunnlaget for veistøvet. Vel delvis rett. Men saltet har også en stor finger med i spillet. De sier også at det er piggdekkene som sliter ned asfalten. Det er Tull. Alle vet koffor vi må bruke avfetting på bilen om vinteren når vi rengjør. Jo det er for å få av tjæren og oljen som henger fastgrodd på bilen. Vel enkelt regne stykke. Salt + Asfalt = Ødelagte veier.

Vel nokk om det.

 

Vi finner oss i det. Koffor.

 

E vi verdens rikeste land???

Da bør vi være flaue. Ikke stolt.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mange gode poeng, det er sikkert og visst.

 

Selv trodde jeg ikke jeg leste riktig da jeg leste i BA for en stund siden at det skulle innføres RUSHTIDAVGIFT (!!!) som skulle tre i kraft når trafikken stod stille. Hadde noe med at man blir belastet med 20 kr ekstra ved en autopass-stasjon når det var rush. Jævla Norge.

 

Men forresten; kjørt på motorveien mellom sentrum og Åsane i det siste? De har faktisk lagt ny asfalt fra og med Eidsvåg og utover på forskjellige steder, og de siste kveldene har de jobbet og styrt på med å legge asfalt på hele strekningen. Første gangen jeg har sett årsavgiften bli brukt til noe nyttig.

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grreit at vi aldri kan få like pene og rette veier som Sverige pga stooore fjell og vanskelige forhold. Men tilnærmet lik standard kunne de ihvartfall klart, ikke prøvd og etterligna Sudans veinett og standard.

Jeg gleder meg til og få lappen men gruer meg til å ødelegge en dyr bil på veiene!

1984 Audi Coupe quattro.

1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har brukt like jævla mye penger på veiene som sverige.

Men på en helt annen måte. SOm koster mye mer. I finland skulle det bygges en vei. På samme tid omtrent skulle det bygges en vei i norge på ca samme strekkning. massene som skulle brukes for å bygge veien du kan si underlaget er likt. men i finland måtte de bygge 5 broer. Og faktisk så var veien i finland lenger enn den i norge. Vel byggingen ble satt i gang. Finland var ferdig på ett og etthalvt år. Norge brukte enda ett år lenger. I finland kostet veiern halv parten av ka den kostet i norge. Selv med 5 broer.

i en debbat på tv2 for en stund siden ble det nevnt at den Svenske regjeringen hadde spurt norske stat om kordan de klarte å bygge veiene så dyr. Politikken i norge e jo helt på styr.

Eg kjenner mangen kommpisser av meg som konker felgene sine på hardanger vidden og slike steder.

Vel de sier det er så vanskelig å ungå tele hiv på disse fjellovergangene. Det er ikke det... det er NULL problem. Til og med eg som elektrikker kan bruke hodet mitt så lett å vite det hat viss vi hadde laget en slags vei som går på søyler over fjellet.(hørtes litt ekstremt ut) men en slags lavt liggende bro så slipper vi unna med tele hiv og også en lettere og sikrere vinter.

Store vogntog vi redusere vente tiden på å få kjøre kolonne over fjellet betraklig.

På den måten kan vi også lage 4 felt mellom oslo og bergen.. Eller rettere sagt over fjellet.. Og for guds skyld ikke legg veien innom byene.. Lag avstikkere.. Sånn som de gjør i resten av verden.. Det vill føre til en langt mer trygg trafikk igjennom byene og tettstedene. Eg e sjokert når eg kommer til gol vært år og ser ka svære greier som ruller igjennom sentrum der. Og også andre byer.

For noen år siden så ble det sagt ja til EU standaren på laste biler i norge, Merkelig at de tørde å si ja til det. For vi har jo ikke veier til det.

Men så kommer en av de tingene eg vil frem til.. Sleipe norge. Kjører man aurland hol så møter man noen trange og smale lange tunneller.. Vel dette er en av overgangene lastebilene må kjøre viss en av de andre fjellovergangene er stengt. problemet her ble at laste bilene måtte kjøre midt i veien for å ungå å ta ani tunell taket. Og det ble bomm stopp inne i tunnelen. Folk med camping vogner og kanskje andre lastebiler måtte rygge ut igjen. vel sleipe norge visste ett svar på problemet, Alltid en løsning DE kan tjene på. Og som straffer oss andre som finner seg i det. Det de gjorde var å BØTE legge trailersjåførene for å kjøre inn i tunnelene. I steden for og ense tanken på å bygge ut tunnelen. De visste selfølgelig at det var den rette løsningen. Men seffølgelig det koster penger.

Det ble også foreslått Desibel Avgift på bilene for noen år siden... At det e mulig.

Når eg leser her at det blir foreslått rushtrafikkavgift så e det atter en gang statens sleipe måte og prøve å løse ett problem på. Sleipt. Det er lett og fatte koffor. Selfølgelig for å ungå så mye rushtrafikk sånn at folk heller skal ta bussen. Det der kommre ikke til å løse problemet særlig. For bussene går ikke alltid derifra hvor en bor. Og eg vet at skulle eg tatt bussen til dit kor eg jobber no så ville det minst tatt 2 timer en vei. I steden for de 40 min eg i dag bruker med bil.

 

 

 

Nei dette landet kommer til å sette seg sjøl fast i olje sluken og gå konkurs.

Vit det at olje pengene har vi om de så ligger i havet eller står i tønner på land.

Politikerene er sleipe og legger ut vridd fakta som lett lurte folk tror på.

 

 

Vi ønsker ikke like veier som i sverige. Men en langt høyere og bedre standar...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 426hemi

fint å se at noen enda har troen og gidd til å drive med slike aksjoner.

Beklager å si det, men selv gidder jeg ikke å skrive under, hvorfor ikke tenker du kanskje?

Som nevnt før: det hjelper ikke en dritt, enkelt og greit.

Men, det som kanskje hadde hjulpet, var om en hel gjeng av oss hadde gått sammen, sperra av veien, og "lekt" at vi var veiarbeidere.

Vi måtte ha gjort noe som har øyeblikkelig effekt og som kanskje gjorde at vi kom i avisen, ikke bare en dønn-tyst internettaksjon.

Vi måtte ha handlet på samme måte som greenpeace og bellona, nemlig å være aktive og ikke være redde for å havne i fengsel, istedenfor å sitte foran dataen hjemme og skrive under en unyttig aksjon.

 

Hva tror du bellona hadde fått av oppmerksomhet og resultater hvis de bare hadde sittet på dataen?

Nytenkning må til, ikke kjøre i det samma gamle sporet som ikke funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint å se at noen enda har troen og gidd til å drive med slike aksjoner.

Beklager å si det, men selv gidder jeg ikke å skrive under, hvorfor ikke tenker du kanskje?

Som nevnt før: det hjelper ikke en dritt, enkelt og greit.

Men, det som kanskje hadde hjulpet, var om en hel gjeng av oss hadde gått sammen, sperra av veien, og "lekt" at vi var veiarbeidere.

Vi måtte ha gjort noe som har øyeblikkelig effekt og som kanskje gjorde at vi kom i avisen, ikke bare en dønn-tyst internettaksjon.

Vi måtte ha handlet på samme måte som greenpeace og bellona, nemlig å være aktive og ikke være redde for å havne i fengsel, istedenfor å sitte foran dataen hjemme og skrive under en unyttig aksjon.

 

Hva tror du bellona hadde fått av oppmerksomhet og resultater hvis de bare hadde sittet på dataen?

Nytenkning må til, ikke kjøre i det samma gamle sporet som ikke funker.

 

Du kan gjerne si dette... Eg e med på at du kansje sier at det ikke hjelper en dønn dritt....

 

Men ikke si at dette e folk som ikke jobber med å få det igjenom eller tror at dette er en vanlig internett aksjon. FOR DA HAR IKKE DU FØLT MYE MED. OG HELLER IKKE LEST DET SOM STÅR DER.

dette er folk som deltar på debatter på tv og ellers i media.

Problemet er at den mannen som leder dette her har ett stort ønske om å få sitte der hon der trønder kjærringen sitter.

 

 

Eg anbefaler alle som sier eller mener at dette bare er en enkel internett aksjon til å sette seg ned og lese litt om ka som egentlig er blitt skrevet ned og notert på denne siden. Finne ut om ka folk som egentlig jobber med dette lenge før man sier at dette bare er en internett aksjon. Dette er ikke ment som person angrep. Men som sånn sett for alle som mener det samme. Eg e enig i at man må gjøre noe akutt for å få noe til.... MEN E DET NOEN SOM TAR DET ANSVARET. NEI!!!!!!!!!!!!!!!!!! disse folka her jobber hardt med å få det igjennom. Og eg vet det går tregt. Men en dag, e det bare nødt til å skje noe. Og da e eg sikker på at det er disse folka her som får det til.

Prøv heller å ha litt tro på prosjektet.

Greit du stemte ikke. De som ikke stemmre er de som faktisk sier dette vill aldri funke. NEI DET VILL IKKE DET VISS EN IKKE STEMMER. og en kan gjerne si det at eg e jo bare en stemme. ka hjelper det. Tenk viss alle de som har stemt hadde tenkt det. Da tror ikke eg disse gutta hadde giddet å stilt opp for oss på tv og ellers i media i håp om å få til ett bedre vei nett i norge.

 

Det er ikke så vanskelig å stemme.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 426hemi

Javel...

jeg har verken sett eller hørt noe om denne bilaksjonen før nå...

Husker den som var for et års tid siden, der ble vel nesten 50000 underskrifter levert inn elns, og jeg tror de endte opp som søppel...

Ikke for å være ekkel, men 50000 underskrifter er sabla lite i et land med 4,5 mill innbyggere og.

Nordmenn er generelt jævli lite opptatt av infrastruktur/veistandard, og det er vel nettopp derfor det er så dårlig.

Dere skal ha ros for innsatsen, men jeg tror dere kjemper for en umulig sak, desverre... norge er norge.

Håper dere lykkes, men jeg tror fremdeles metoden er så som så...

 

Hadde dere benka dere opp på en eller annen riksvei med spader og kjeledress, tror jeg dere hadde fått mer oppmerksomhet, kanskje verdt forsøket istedenfor å jobbe seg ihjel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår