Gå til innhold

16v i Caddy

Ranger emnet


drturbo

Anbefalte innlegg

Henta 1.8 16v motor i går. Den skal etterhvert inn i caddy'n min. Jeg skal ikke ha k-jetronic, men 2x weber 40mm dcoe.

Hva må jeg passe på ved montering mht. motorfester etc? Svinghjulet mangler, hvor tar jeg det ifra?

Girkasse tar jeg fra en mk1 gti, så den delen er grei.

Ser at det er litt forskjell på ting og tang.

Noen som har grenrør som passer?

Bilder kommer....

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henta 1.8 16v motor i går. Den skal etterhvert inn i caddy'n min. Jeg skal ikke ha k-jetronic, men 2x weber 40mm dcoe.

Hva må jeg passe på ved montering mht. motorfester etc? Svinghjulet mangler, hvor tar jeg det ifra?

Girkasse tar jeg fra en mk1 gti, så den delen er grei.

Ser at det er litt forskjell på ting og tang.

Noen som har grenrør som passer?

Bilder kommer....

Tommy

 

Husk at du må ha annen clutch for å bruke mk1 (8v) girkasse.

 

Supersprint har grenrør.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

er dette grenrør som passer golf 1 med 16v motor?

for sånn jeg har forstått det, så passer ikke grenrør til gti 8v.. blir for kort(?)

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det var jo fine priser det der....

 

Jeg handla mitt fra raceland, 3500

 

 

Tommy

Du bruker motorfeste fra gti kassa på venstre side

Ellers bruker du bare alle andre fester som sitter i orginalmotoren.

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.raceland.com???

Regner med å bruke opp igjen noen deler fra 1.6, motorfester, dynamo, svinghjul etc.

Må kjøpe Polyforinger til motorfestene når jeg tenker meg om.

Tommy

 

Tror ikke dynamoen passer...

 

Et annet problem mer caddy er bensinpumpe plass.

Jeg vet ikke hvordan det blir med pumpe når du bruker webere, men å bruke orginalpumpa fra en g2 er mye styr og sveising for å få til.

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha svinghjul til enten 16V eller GTI. Det til 1,6L har for liten diameter, samt at det bare er 6 bolthull for å skru det fast i trykkplata (det er 9 festebolter på GTI og 16V).

 

Det blir feil offset på dynamoreimhjulet om du bruker brakett og dynamo fra 8V på en 16V. Om du skal bruke dette må du få tak i/få laget et nytt reimhjul med rett offset. Jeg kjørte i to år med denne løsningen. Lowrider A4 modda det originale reimhjulet ved å sveise på et servopumpereimhjul fra ei 16V servopumpe (det var det jeg hadde for hånda). Dette ga rett offset, men helt feil utveksling og enorm slitasje på vannpumpa og lager i dynamoen. Det anbefales meget sterkt å få tak i dynamobrakett og dynamo til 16V! Bytt også i samme slengen ut den håpløse olje/vannkjøleren (varmeveksleren) som sitter på oljefilterbraketten med en oljekjøler fra Einser-GTI. Varmeveksleren er mest egna til å søle ned motorrommet ditt...

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår